Türk sinemasında sanat filmi olgusu: Yeşim Ustaoğlu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmadaki asıl amaç sanat filmi kuramı içerisinde Yeşim Ustaoğlu sinemasını incelemektir. 1990'lı yıllarda sinema hayatına başlayan Ustaoğlu ilk olarak Otel (1991) filmi ile dikkatleri üzerine çekmiş, İz filmi ile de film festivalleri içinde önemli bir yeri olan Film Festivali'nde (İstanbul) En İyi Filim ödülüne layık görülmüştür. Adını 1999 tarihinde çektiği Güneşe Yolculuk filmi ile duyurmuştur. Güneşe Yolculuk Türkiye ile beraber neredeyse bütün ülkelerde vizyona girdi ve festivallerin aranan filmlerinden biri oldu. Berlin Film Festivali'nde Altın Melek dâhil olmak üzere üç ödüle birden layık görüldü. Yaşadığı zamanın önünde filmler çeken Ustaoğlu, aynı titizliği yine çokça beğenilen, neredeyse tüm festivalleri dolaşan Rumların Karadeniz'den göçünü anlattığı Bulutları Beklerken (2003) ile sürdürdü. Ustaoğlu Pandora'nın Kutusu filmiyle politik, toplumsal filmlerden daha çok kişisel olarak aileye, bireye dönük konulara geçti ancak özünde çokça benzerlik taşıyan sinemasında kavramları daha da güçlendirerek öne çıkardı. Araf (2012) ve son olarak Tereddüt (2016) filmleriyle yoluna devam etmiştir. Yeşim Ustaoğlu filmleri için duyarlı, gerçekçi, yalın ve şiirsel gibi tanımlamalar kullanılabilir.Anahtar Kelimeler: Yeşim Ustaoğlu, Sinema, Sanat Filmi. Main purpose of study Yeşim Ustaoğlu cinema in art film theory. Ustaoğlu, who started his cinema career in 1990s, first attracted attention with his film Otel (1991). He made his name in 1999 with the film Journey to the Sun. Journey to the Sun's vision sought the input and festivals in almost all countries together with Turkey was one of the films. He It was the Berlin Film Festival, where it won three awards., including the Golden Angel. Ustaoğlu, who made films in front of his time, continued the same meticulousness with the Waiting for the Clouds (2003), where he described the immigration of Greek Cypriots from almost all festivals. With Ustaoğlu Pandora's Box, he moved from political to social issues to personal, family, and individual issues, but he further strengthened the concepts in his cinema, which was very similar in essence. Araf (2012) and finally Tereddüt (2016).Definitions such as sensitive, realistic, simple and poetic can be used for Yeşim Ustaoğlu films.Keywords: Yeşim Ustaoğlu, Cinema, Art Film.
Collections