Büyükşehir belediyelerinin halkla ilişkiler uygulamaları bağlamında sosyal medya kullanımı: Erzurum-Malatya-Van örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Web 2.0 teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde etkileşimli bir iletişim ortamı sağlayan sosyal medya, toplumsal ve kurumsal hayatın birçok alanında olduğu gibi vatandaşa en yakın yönetim birimleri olan belediyelerin halkla ilişkiler uygulamalarında da yerini almıştır. Sosyal medya belediyelere, tanıma ve tanıtma etkinliklerini içeren halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitleleri olan halk ile çift yönlü bir iletişim kurarak diğer bir ifadeyle etkileşimli bir ortam yaratarak onların istek, beklenti ve şikâyetlerini kolaylıkla öğrenilebilme imkânı sağlamaktadır. Geleneksel medyadan farklı olarak sosyal medya zamana ve mekâna bağlı olmadığı için böylece belediyecilik faaliyetleri daha şeffaf, etkin ve verimli hâle gelmektedir.Belediyelerin halkla ilişkiler uygulamalarında sosyal medya kullanımının konu edinildiği bu tez çalışmasında, özellikle Twitter'ın hangi amaçla, nasıl ve ne kadar yoğunlukla kullanılabildiğinin ve halkla ilişkiler modellerinden hangisini/hangilerini benimsediklerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki büyükşehir belediyeleri oluştururken, zaman ve maliyet kısıtlılığı dikkate alınarak olasılıksız örneklem yöntemlerinden biri olan uygun örneklem tercih edilmiş ve Doğu Anadolu Bölgesinin üç büyükşehir belediyesi olan Erzurum, Malatya ve Van örnekleme dâhil edilmiştir. Örneklemdeki büyükşehir belediyelerinin 28 Ekim-28 Kasım 2019 tarihleri aralığında resmi Twitter hesaplarındaki paylaşımları üzerinden toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle incelenerek bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, söz konusu büyükşehir belediyelerinin resmi Twitter hesaplarını daha çok tanıtmaya dair paylaşımlar için kullandıkları, sosyal medyanın sınırsız ve kesintisiz özelliklerinden tam olarak yararlanmadıkları ve Twitter özelinde sosyal medyada daha çok kamuyu bilgilendirme modeli çerçevesinde tek yönlü (monolog) bir iletişim sağladıkları tespit edilmiştir. Social media, which provides an interactive communication environment thanks to the developments in Web 2.0 technologies, has taken part in the public relations practices of municipalities which are the closest administrative units to the citizen as well as in many areas of social and corporate life. Social media provides municipalities the opportunity to easily learn their wishes, expectations and complaints by establishing a bi-directional communication with their target audience, in other words, in public relations practices including recognition and promotion activities. Unlike traditional media, since social media does not depend on time and space, municipal activities become more transparent, efficient and efficient.In this thesis, which aims to use social media in public relations applications of municipalities, it is aimed to determine which purpose, how and how intensively Twitter can be used and which public relations models they adopt. Creating a universe of study metropolitan municipalities in Turkey, the time and one of the random sampling considering the cost restrictions have been preferable suitable sample and three metropolitan of the Eastern Anatolia Region Erzurum municipalities were included in the sample Malatya and Van. The data collected through the sharing of metropolitan municipalities in the sample on official Twitter accounts between October 28 and November 28, 2019 were analyzed by content analysis method and the findings were reached. According to the findings, it was determined that the metropolitan municipalities used for sharing their official Twitter accounts more, they did not take full advantage of the unlimited and uninterrupted features of social media, and they provided a one-way (monologue) communication within the framework of the public information model on social media.
Collections