TEZLER: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 408
-
İlkokul matematik ders kitaplarındaki problemlere eşlik eden görsellerin incelenmesi ve öğretmenlerin görsel kullanımına yönelik görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı ilkokul matematik ders kitaplarındaki problemlere eşlik eden görselleri işlevine ve doğasına göre incelemek ve ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görsel kullanımına ilişkin görüşlerini ... -
Türkiye'de matematiksel düşünme ve matematiksel muhakeme ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı matematiksel düşünme ve matematiksel muhakeme alanında 1992-2019 yılları arasında yazılmış olan lisansüstü tezleri inceleyerek bu iki kavramın çalışmalarda nasıl kullanıldığı konusunda bir fikir ... -
Sosyal bilgiler öğretmen eğitimi: Hizmet öncesi ve hizmet içi karşılaştırmalı ihtiyaç analizi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretmenlerinin hizmet öncesi alan, meslek bilgisi ve öğretim programı amacı bazında alınan eğitimin yeterlilik düzeyini belirlemek ve bu alanlara yönelik hizmet içinde yeni bir eğitime ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde müze eğitimi uygulamalarının öğrencilerin somut kültürel miras ve ders ile ilgili tutumlarına etkisi ve süreç hakkındaki görüşleri: Bir karma yöntem araştırması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Sosyal bilgiler öğretiminde müze eğitimi uygulamalarının beşinci sınıf öğrencilerinin somut kültürel mirasa ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymaktır.Yöntem: Araştırma karma araştırma ... -
Sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile ders kitaplarındaki coğrafya kazanım ve etkinliklerinin yenilenmiş bloom taksonomisindeki bilişsel süreç basamaklarına göre analizi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)6. ve 7. sınıf 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'ndaki coğrafya kazanımlarını ve ders kitaplarındaki coğrafya etkinliklerini Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre incelemek ve karşılaştırmaktır.Nitel ... -
Öğretmen adaylarının milli eğitimin genel amaçlarına ilişkin görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Araştırmanın amacı; `Millî Eğitim Temel Kanunu'nda ifadesini bulan `Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçlarına` ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın alt amaçlarını da bu kanunda ... -
Üniversite hazırlık okulu öğrencilerinin akademik erteleme, motivasyon ve devamsızlık davranışları arasındaki ilişki
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu çalışmanın amacı Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde eğitim gören öğrencilerin akademik erteleme, akademik motivasyon ve devamsızlık tutum ve eğilimi arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Yöntem: Bu ... -
Üniversite öğrencilerinin örgüt kültürü, yabancılaşma ve devamsızlık davranışı üzerine bir çalışma
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin örgüt kültürü, yabancılaşma, okula devam tutum ve devamsızlık eğilimine ilişkin algılarını tespit etmek ve bu değişkenlerinin birbirleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. ... -
Türkiye'de devlet üniversitelerinin stratejik planlarındaki misyon, vizyon ve temel değerlerin analizi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki devlet üniversitelerinin stratejik planlarında yer alan misyon, vizyon ve temel değerleri incelemek, karşılaştırmak ve benzerliklerine göre kümeleme analizi ile sık kullanılan ... -
Kültürel feminizm açısından bir eğitim örgütünün çözümlenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Şehir merkezine bağlı bir köyde bulunan iki okuldaki (biri ilkokul diğeri ortaokul) öğrenciler, mezun öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler, hizmetliler, veliler ve köy muhtarı çalışmaya dâhil edilmiştir. Bu bağlamda ... -
Yükseköğretim kurumlarında eğitim teknolojileri üzerine yapılmış çalışmaların analizi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada Türkiye'de 2010–2020 yılları arasında yükseköğretimde eğitim teknolojilerine yönelik olarak yapılan lisansüstü tez ve makaleleri lisansüstü tez ve makaleleri içerik analizi tekniği ile değerlendirilmesi ... -
İlköğretim 8. sınıf matematik ders kitabının zihnin geometrik alışkanlıkları açısından incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu tezde, 8.sınıf Matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel görevlerin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarına (ZGA) göre incelenmesi amaçlanmıştır. Tez çalışmasında 2019-2020 eğitim öğretim yılında Eğitim Bilişim ... -
Ortaokul matematik uygulamaları ders kitaplarının PISA yeterlik düzeyleri açısından incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmada ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf matematik uygulamaları ders kitaplarındaki soruların PISA matematik okuryazarlığı yeterlik düzeyleri ölçeğine göre incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışmada 5, 6, 7, ... -
Problem kurma konusuna ilişkin Türkiye'de yürütülmüş ve 2000-2021 yılları arasında yayımlanmış araştırma makalelerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Problem kurma konusuna ilişkin öğretmen veya öğretmen adaylarıyla Türkiye'de yürütülmüş ve 2000-2021 yılları arasında yayımlanmış araştırma makalelerinin incelenmesidir. Yöntem: Analitik araştırma modelinin ... -
Sekizinci sınıf matematik ders kitaplarının TIMSS 2019 bilişsel alanlarına göre incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: 2021-2022 eğitim öğretim yılında 8. sınıf matematik ders kitabı olarak okutulan MEB ve özel yayın olmak üzere iki kitabın alıştırma soruları ile TIMSS 2019 8. sınıf matematik sorularının TIMSS 2019 bilişsel alanlarına ... -
Yazma sürecine yönelik yapılan çalışmaların ilkokul öğrencilerinin yazma becerilerine yansımalarının değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı, yazma becerisini geliştirmede kullanılan model, yaklaşım ve araçların yazma becerisine yansımalarını betimlemektir.Yöntem: Araştırmada, yazma becerisini geliştirmede kullanılan strateji, yöntem, ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanım uygulamalarının incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler dersi içerisinde öğretmenlerininternet kullanımlarının incelenmesidir. Bu kapsamda Sosyal Bilgiler dersindeöğretmelerin internet kullanımının öğrenci başarılarına ve öğretmen-öğrenci ... -
Öğretmen görüşlerine göre sosyal bilgiler dersi öğretim programı üst düzey kazanımlarının gerçekleştirilme ve önemsenme düzeyi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı, yenilenmiş Bloom taksonomisine göre üst düzey basamakta yer alan sosyal bilgiler dersi kazanımlarının öğretmen görüşlerinden hareketle gerçekleştirilme düzeylerinin ve öğretmenlerin kazanımlara ... -
Azerbaycan'daki eğitim yöneticilerinin eğitim yöneticisi yetiştirmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırma Azerbaycan'daki eğitim yöneticilerinin eğitim yöneticisiyetiştirmeye ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır.Yöntem: Bu çalışmada nitel araştırma türlerinden durum çalışması kullanılmıştır.Görüşme ... -
Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin hikâye edici metin yazma becerilerinde öz düzenlemeli strateji gelişimi modeline dayalı strateji paketinin etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Amaç: Bu araştırmanın amacı, öz düzenlemeli strateji gelişimi (ÖDSG) modeline dayalı olarak uyarlanan `Düşünceni seç, Notlarını organize et, Yaz ve daha fazla şey söyle, Ana karakter kim?, Hikâye ne zaman geçiyor?, Hikâye ...