Öğretmen adaylarının milli eğitimin genel amaçlarına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Araştırmanın amacı; `Millî Eğitim Temel Kanunu'nda ifadesini bulan `Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçlarına` ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın alt amaçlarını da bu kanunda yer alan genel amaçlar oluşturmaktadır.Yöntem: Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2019–2020 eğitim-öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde lisans eğitimi gören 4. Sınıf öğrencilerinden 17 kadın ve 10 erkek toplam 27 öğrenciden oluşmaktadır. Yapılan görüşmeler içerik analizi ile kodlanarak tema ve alt temalar oluşturulmuştur.Bulgular: Öğretmen adaylarının `Millî Eğitimin genel amaçlarına` ilişkin görüşlerinin sorumluluk sahibi vatandaş, Türk Milletinin kültür ve değerlerine bağlılık, kişisel mutluluk temalarına ilişkin olumlu görüş bildirdikleri, Atatürk İnkılap İlkeleri ve Milliyetçiliğine bağlılık temasına ilişkin olumsuz görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Görüşlerinin belirlenmesinde öğretim elemanlarının, ders içeriklerinin ve yapılan etkinliklerin etkili olduğu belirlenmiştir. Sonuç ve Öneriler: Öğretmen adaylarının `Millî Eğitimin genel amaçlarına` ilişkin değerlerine bağlı, görev ve sorumluluklarının bilincinde millî birlik ve beraberlik bilinci gelişmiş yurttaşlar olarak yetiştirildiklerini, dengeli ve sağlıklı olarak mesleğe hazırlanan yararlı ve üretici bireyler olarak bazı yönlerden ise yetersiz yetiştirildikleri tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerini bildirmelerinde eğitim sisteminin ve eğitim programlarının etkili olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Türk Eğitim Sistemi, Yükseköğretim, Millî eğitim, Eğitimin amacı Purpose: The aim of this study is to determine whether teacher candidates are educated according to 'General Goals of Turkish National Education' expressed in the 'National Education Fundamental Law'. The subgoals of this research are specified in consideration of three items which form 'General Goals of Turkish National Education'.Method: One of the qualitative research methods, namely phenomenology was used in the research. The study group of the research consisted of 27 students, 17 female and 10 male, from the fourth grade students studying at Eskişehir Osmangazi University Faculty of Education in the academical year of 2019-2020. The themes and subthemes were formed by coding the interviews with content analysis.Results: The analysis concerning the opinions of teacher candidates on 'General Goals of National Education' revealed positive views regarding responsible citizens, commitment to the culture and values of the Turkish Nation, personal wellness while showing negative opinions about loyalty to Atatürk's Revolution Principles and Nationalism. It has been registered that academicians, contents of the courses and performed activities are effective in establishing the opinions.Conclusion and Suggestions: The results of the analysis concerning the opinions of teacher candidates on 'General Goals of National Education' revealed that they are educated as citizens faithful to their values with an awareness of duties and responsibilities along with national unity and solidarity whereas some deficiencies and inadequacies are present in the matter of being beneficial and productive individuals getting ready for the profession in a balanced and healthy way. It was concluded that the educational system and educational programs are effective in expressing the opinions of the teacher candidates.Keywords: Turkish Education System, Higher education, National education, Goal of education
Collections