TEZLER: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 408
-
Özel öğrenme güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin sayı algısına yönelik geliştirilen matematik destek programının etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Amaç: Bu çalışmanın amacı özel öğrenme güçlüğü olan ve matematik güçlüğü/ diskalkuli yaşayan ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sayı algılarına yönelik geliştirilen Matematik Destek Programının (MADEP) etkisini incelemektir. ... -
İngilizce öğretmenlerinin pozitif psikolojik sermayeleri ile öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumları ve kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırma, İngilizce öğretmenlerinin pozitif psikolojik sermayeleri ile öğrencilerin yabancı dile yönelik tutum ve kaygı arasındaki ilişkiyi inceleyerek, öğret-menlerin sahip oldukları bu sermayenin, öğrencilerin İngilizce ... -
Dijital hikâyelerle desteklenen bilim uygulamaları dersinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutumlarına etkisi ve bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Araştırmada dijital hikâyelerle desteklenen bilim uygulamaları dersinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutumlarına etkisi ve bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel veriler için ... -
Yükseköğretimde kadın yöneticilerin çatışma yönetimi deneyimleri: Toplumsal cinsiyet açısından bir çözümleme
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın temel amacı yükseköğretim kurumlarında görev yapmakta olan kadın yöneticilerin çatışma yönetimi deneyimlerini toplumsal cinsiyet bağlamında incelemektir. Yöntem: Yükseköğretimdeki kadın yöneticilerin ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin verilerin uygun grafikle gösterimine ilişkin tercih süreçlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Amaç: Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin veri grubunu tem-sil edecek grafik türlerini tercih etme süreçlerini incelemektir. Ayrıca grafikleri oluş-turma sürecinde yapılan hataların belirlenmesi ... -
İlkokul matematik ders kitaplarındaki problemlere eşlik eden görsellerin incelenmesi ve öğretmenlerin görsel kullanımına yönelik görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı ilkokul matematik ders kitaplarındaki problemlere eşlik eden görselleri işlevine ve doğasına göre incelemek ve ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görsel kullanımına ilişkin görüşlerini ... -
Türkiye'deki üniversitelerin kurumsal web sayfaları üzerinden örgüt kültürünün incelenmesi: Söylem analizi üzerine bir çalışma
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada Türkiye'deki üniversitelerin örgüt kültürünü kurumsal web sayfalarında temsil etmek için kullanılan söylemin ve örgüt kültürüne bağlı olan bu söylemin kurumsal web sayfalarına yansımasında kullanılan ... -
Üniversite öğrencilerinin örgüt kültürü, yabancılaşma ve devamsızlık davranışı üzerine bir çalışma
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin örgüt kültürü, yabancılaşma, okula devam tutum ve devamsızlık eğilimine ilişkin algılarını tespit etmek ve bu değişkenlerinin birbirleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. ... -
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin cebir problemlerindeki sembol hissi davranışlarının incelenmesi: Bir durum çalışması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada dokuzuncu sınıf öğrencilerinin problem çözme aşamalarında ortaya çıkan sembol hissi davranışlarını incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ... -
Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumlarının yordayıcısı olarak bilişsel esnekliğin rolü
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklikdüzeyleri ile psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.Yöntem: Bu araştırma nicel bir araştırma olup ilişkisel ... -
Üniversite hazırlık okulu öğrencilerinin akademik erteleme, motivasyon ve devamsızlık davranışları arasındaki ilişki
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu çalışmanın amacı Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde eğitim gören öğrencilerin akademik erteleme, akademik motivasyon ve devamsızlık tutum ve eğilimi arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Yöntem: Bu ... -
Özel gereksinimli küçük çocuklara okulöncesi geçiş becerilerinin kazandırılması: Tek-denekli araştırmalarda betimsel ve meta analiz
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada özel gereksinimli küçük çocuklara okulöncesi geçiş becerileri kapsamında yer alan becerilerin kazandırılmasını konu alan araştırmaların betimsel, niteliksel ve meta-analizinin yapılması amaçlanmıştır.Yöntem: ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde müze eğitimi uygulamalarının öğrencilerin somut kültürel miras ve ders ile ilgili tutumlarına etkisi ve süreç hakkındaki görüşleri: Bir karma yöntem araştırması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Sosyal bilgiler öğretiminde müze eğitimi uygulamalarının beşinci sınıf öğrencilerinin somut kültürel mirasa ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymaktır.Yöntem: Araştırma karma araştırma ... -
Eğitim örgütlerinin yapısına alternatif paradigmaların sağladığı bakış açısı ve bir tipoloji çalışması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, okullarda ortaya çıkan ilişkiler, yapı, kültür, uygulamalar ve yaşantıları çözümlemeyi, eğitim örgütlerinin yapısal süreçlerini; gevşek yapılı örgütler, örgütlü anarşi, karmaşıklık kuramı ve izomorfizm ... -
Türkiye'de devlet üniversitelerinin stratejik planlarındaki misyon, vizyon ve temel değerlerin analizi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki devlet üniversitelerinin stratejik planlarında yer alan misyon, vizyon ve temel değerleri incelemek, karşılaştırmak ve benzerliklerine göre kümeleme analizi ile sık kullanılan ... -
Nicel veri analizi için bir elektronik performans destek sisteminin tasarlanması ve değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bilimsel araştırmalar, problemin belirlenmesi, literatür taraması, hipo-tezlerin oluşturulması, verilerin toplanması, verilerin analizi, analiz sonuçlarının yo-rumlanması ve raporlanması aşamalarından oluşmaktadır. ... -
Bir yükseköğretim kurumunda örgütsel gücün etik iklim ve etik liderlik ile ilişkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı akademisyenlerin algılarına göre örgütsel gücün etik iklim ve etik liderlik ile ilişkisini ortaya koymaktır.Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile bu araştırma yapılmıştır. Araştırmanın ... -
Yükseköğretim kurumlarında eğitim teknolojileri üzerine yapılmış çalışmaların analizi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada Türkiye'de 2010–2020 yılları arasında yükseköğretimde eğitim teknolojilerine yönelik olarak yapılan lisansüstü tez ve makaleleri lisansüstü tez ve makaleleri içerik analizi tekniği ile değerlendirilmesi ... -
BİLSEM'de öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin akademik motivasyonlarının incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, özel yetenekli tanısı konulmuş ve BİLSEM'de öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin akademik motivasyonlarını çeşitli değişkenler bağlamında incelemektir.Yöntem: Bu araştırma 2019-2020 ... -
Genel eğitim sınıflarında öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilere matematik becerileri öğretiminde somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisinin etkililiği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı genel eğitim sınıfında öğrenim gören özelgereksinimli bir öğrenciye toplama, çıkarma, onluk ve birlik oluşturma becerilerininöğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile sunulan somut-yarı somut-soyut ...