Sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile ders kitaplarındaki coğrafya kazanım ve etkinliklerinin yenilenmiş bloom taksonomisindeki bilişsel süreç basamaklarına göre analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
6. ve 7. sınıf 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'ndaki coğrafya kazanımlarını ve ders kitaplarındaki coğrafya etkinliklerini Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre incelemek ve karşılaştırmaktır.Nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi kullanılmıştır. Veri kaynaklarını oluşturan 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 6. ve 7. sınıf coğrafya kazanımları ve aynı sınıf düzeylerindeki ders kitaplarına ait coğrafya kazanımları betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir.Veri kaynaklarını oluşturan 22 coğrafya kazanımı ve 340 coğrafya etkinliği Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'nin bilişsel süreç basamağına göre incelenmiştir. İncelenen coğrafya kazanımlarının ve coğrafya etkinliklerinin genellikle hatırlama ve anlama basamağında olduğu sonucuna varılmıştır.Bu çalışma sonucuna göre, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda yer alan coğrafya kazanımlarının ve ders kitaplarında bu kazanımlara yönelik yer verilen coğrafya etkinliklerinin yeterli derecede üst bilişsel seviyeyi ölçen ve hedefleyen bir yaklaşımda olmadıkları tespit edilmiştir. Program güncellemeleri ve ders kitaplarının hazırlanma aşamalarında Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'nin üst bilişsel düzey basamaklarını hedefleyen kazanım ve etkinliklere yer verilmesi önerilmektedir. Böylece ortaokul öğrencilerinin gelecekte daha çok problem çözen bireyler olarak yetiştirilmesine imkân sağlanacağı düşünülmektedir. To examine and compare attainment targets of geography in the 6th and 7th grade social studies curriculum and geography activities in the textbooks according to the Revised Bloom's Taxonomy. Document analysis, one of the qualitative research methods, was used. The 6th and 7th grade geography achievements of the 2018 social studies curriculum, which constitute the data sources, and the geography acquisitions of the textbooks at the same grade were analyzed with the descriptive analysis technique.22 geography acquisitions and 340 geography activities that make up the data sources were examined according to the cognitive process stage of the Renewed Bloom's Taxonomy. It has been concluded that both geography activities gains and geography activities are generally at the lower level of thinking, at the stage of recall and comprehension.This study reveals the cognitive level of the achievements in the social studies curriculum and the activities in the textbook, and reveals that understanding of education that measures and targets the metacognitive level is not reflected in our curriculum and textbooks. Paying attention to these criteria during the program updates and textbook preparation stages may contribute to the development of high-level cognitive skills of students.
Collections