Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin hikâye edici metin yazma becerilerinde öz düzenlemeli strateji gelişimi modeline dayalı strateji paketinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, öz düzenlemeli strateji gelişimi (ÖDSG) modeline dayalı olarak uyarlanan `Düşünceni seç, Notlarını organize et, Yaz ve daha fazla şey söyle, Ana karakter kim?, Hikâye ne zaman geçiyor?, Hikâye nerede geçiyor? + Ana karakter ne yapıyor ya da ne yapmak istiyor?, Daha sonra ne oluyor? Diğer karakterlere ne oluyor?, Hikâye nasıl bitiyor?, Ana karakter nasıl hissediyor? Diğer karakterler nasıl hissediyor?` (DOYANN + 4N) strateji paketinin özel öğrenme güçlüğü olan (ÖÖG) ortaokul öğrencilerinin hikâye yazma becerileri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.Yöntem: Araştırmada, tek denekli araştırma desenlerinden katılımcılar arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, altıncı ve yedinci sınıfa devam eden ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde destek eğitim alan ÖÖG tanısı olan üç öğrencidir. Ayrıca sosyal geçerlik bağlamında, araştırmada iki annenin ve üç öğretmenin görüşlerine başvurulmuştur. Katılımcılara hikâye yazma becerilerinin öğretimi için ÖDSG modeline göre DOYANN + 4N strateji paketi uyarlanarak geliştirilmiştir. Verilerin toplanmasında, Hikâye Ögeleri Değerlendirme Ölçeği, Hikâye Niteliğinin Değerlendirilmesi İçin Puanlama Ölçütleri, Microsoft Office Word Programı kelime işlemcisi ve video kamera kullanılmıştır.Bulgular: Başlama düzeyi oturumları ile karşılaştırıldığında, ÖÖG olan ortaokul öğrencilerinin strateji öğretimi sonrasında yazdıkları hikâyelerdeki hikâye ögelerinin sayısı, hikâye niteliği, hikâye uzunluğu (toplam sözcük sayısı) ve hikâye yazma süresi artmıştır. Öğrenciler, öğretmenler ve anneler, strateji öğretiminin katılımcıların yazma becerileri üzerinde olumlu etkileri olduğunu ve stratejinin yazma çalışmalarında kullanılması gerektiğini belirtmişlerdir. oldurulacaktır.Sonuç ve Öneriler: DOYANN + 4N strateji paketinin, katılımcıların hikâye yazma becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğu ve katılımcıların uygulama sona erdikten dört ve sekiz hafta sonra gerçekleştirilen izleme oturumlarında bu becerileri koruyabildikleri görülmüştür. Bu nedenle, ÖÖG olan öğrenciler ile çalışan öğretmenlerin, araştırmacıların ve uygulamacıların strateji paketi öğretim sürecini kendi çalışmalarında kullanmaları önerilmektedir.Anahtar kelimeler: Özel öğrenme güçlüğü, Yazma güçlüğü, Yazma stratejileri, Hikâye edici metin, Öz düzenlemeli strateji gelişimi modeli. Purpose: The aim of this research is to reveal the effectiveness of `Pick my idea, Organize my notes, Write and say more + Who is the main character? When does the story take place?, Where does the story take place?, What does the main character do or want to do? What do other characters do?, What happens then? What happens with other characters?, How does the story end?, How does the main character feel? How do other characters feel? (POW + WWW, What=2, How=2 adapted as DOYANN + 4N in Turkish) strategy package, which is adapted based on the self-regulated strategy development (SRSD) model, on the story-writing skills of middle school students with specific learning disabilities (SLD).Method: In the study, a multiple probe design with probe conditions across participants, which is one of the single-subject research designs, was used. The participants of the study are three students with a diagnosis of SLD, attending the sixth and seventh grades and receiving supportive education in a special education and rehabilitation center. In addition, the opinions of two mothers and three teachers were obtained in the study. The DOYANN + 4N strategy package was developed according to the SRSD model for teaching story-writing skills to the participants. In the collection of data, Story Elements Evaluation Scale, Scoring Criteria for Evaluation of Story Quality, Microsoft Office Word Program word processor and video camera were used.Results: The number of story elements, story quality, story length (total number of words) and story writing time increased in the stories written by middle school students with SLD after teaching the strategy package, when compared with the baseline sessions. Students, teachers and mothers stated that teaching the strategy package had positive effects on participants' writing skills and that the strategy package should be used in writing practices.Conclusion and Suggestions: It was observed that teaching the DOYANN + 4N strategy package was effective in developing the story-writing skills of the participants and that the participants were able to maintain these skills in the follow-up sessions held four and eight weeks after the implementation ended. For this reason, it is recommended that teachers, researchers and practitioners working with students with SLD should use the strategy package in their own work.Keywords: Specific learning disabilities, Writing disability, Writing strategies, Narrative text, Self-regulated strategy development model (SRSD).
Collections