TEZLER: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 408
-
İngiltere`deki öğretmenlerin çokkültürlü öğretim yeterlikleri ile Türk öğrencilerin kültürleşme tercihlerinin okula aidiyet duygusu ve akademik başarıyla ilişkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırma İngiltere'deki öğretmenlerin çokkültürlü öğretim yeterlikleri ile Türk öğrencilerin kültürleşme tercihlerinin, öğrencilerin okula aidiyet duygularını ve akademik başarılarını yordayıp yordamadığını ... -
Sanal laboratuvarın, öğrenenlerin akademik başarılarına ve algılanan öğrenmelerine etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmada, ilköğretim fen bilgisi öğretmenliğinde öğretim gören öğretmen adaylarının, sanal laboratuvar uygulamalarının akademik başarılarına ve algılanan öğrenmelerine etkisi araştırılmıştır. Yöntem: Araştırma ... -
Hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarılarını etkileyen bazı faktörlerin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarıları ile kaygıları, motivasyonları, tutumları, ilgileri, özgüvenleri, öz-yeterlikleri, değer, sınıf yönetimi algıları, okul iklimi algıları ... -
Okul liderliğinin örgütsel çıktılara etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, okul liderliğinin örgütsel çıktılar üzerindeki etkisini meta-analiz yöntemiyle test etmekti. Bu çerçevede önceki teori ve araştırmaların sonuçlarına göre belirlenen hipotezler meta-analiz ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin duygusal okuryazarlık beceri düzeylerinin belirlenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmada temel amaç, ortaöğretim öğrencilerinin duygusal okuryazarlık beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir.Yöntem: Eskişehir merkez ilçelerinde gerçekleştirilen ... -
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alanlarına yönelik kişisel mesleki gelişim çabaları
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji öğretmenlerinin alanlarına yönelik kişisel mesleki gelişimlerini gerçekleştirme çabalarını bazı değişkenler açısından nasıl değiştiğini belirlemektir. Yöntem: Bu araştırmada ... -
Kırsal kesimdeki ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin kaygıları ile matematik tutumları arasındaki ilişki
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı, kırsal kesimde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin kaygıları ile tutumları arasında ilişki olup olmadığını incelemektir. Yöntem: Araştırma, iki temel değişken arasında bir ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmış bir çalışmadır. Yöntem: Araştırma 2010 – 2011 eğitim öğretim yılında Eskişehir Odunpazarı ... -
Öğretim elemanlarında iş stresine neden olan örgütsel etmenler ve öğretim elemanlarının örgütsel stresle baş etme stratejileri (Trakya Üniversitesi örneği)
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarında strese neden olan örgütsel faktörleri ve öğretim elemanlarının uyguladıkları stresle başa çıkma stratejilerini belirlemektir. Yöntem: Tarama modeli kullanılan bu araştırmada, ... -
Çocuk edebiyatı eserlerinin okumaya yönelik tutuma etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Okuma, eğitimimizin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bireyin okumayı, kitapları sevmesi ve okuma alışkanlığını edinmesi de temelde örgün eğitim sisteminde kazanılan bir beceridir. Bu becerinin kazandırılması için atılacak ... -
İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik bilgi ve tutumlarına çevre koruma kulübü`nün etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı, Çevre Koruma Kulübü'nün öğrencilerin çevreye yönelik tutumunu ve çevre bilgisini nasıl etkilediğini göstermektir.Yöntem: Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden kontrol gruplu deneysel ... -
İngiltere Open University ile Avustralya New England University`de yükseköğretimde uzaktan eğitim yönetiminin karşılaştırılması ve Türkiye için bir model önerisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Yükseköğretim basamağında uzaktan eğitim veren kurumlar gün geçtikçe çoğalmaktadır ve nicel anlamda artan bu kurumların yönetim anlayışlarının tekrar incelenmesi gereği doğmuştur. Bu çalışmada da amaç Türk yükseköğretimi ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermayeleri ve örgütsel özdeşleşmeleri arasındaki ilişki
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmada İç Anadolu Bölgesi'nde bir devlet üniversitesinde çalışmakta olan öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermaye ve örgütsel özdeşleşme puanlarının belirlenmesi; öğretim elemanlarının örgütsel ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir su kullanımına yönelik farkındalıklarının geliştirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Sürdürülebilir kalkınma için en önemli yaşamsal kaynaklardan biri sudur. Su kaynaklarını korumak ve sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla suya olan bakış açısının değiştirilmesi ve farkındalık geliştirilmesi ... -
Türkiye`deki yükseköğretim kurumlarında hesap verebilirlik ve akademik özgürlük
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı; Türkiye'deki devlet üniversitelerinde görev yapan akademisyenlerin görüşlerine göre yükseköğretim kurumlarındaki hesap verebilirlik uygulamalarını ve akademik özgürlükleri değerlendirmektir. ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırma, öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımı ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Araştırma kapsamında, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği'nde ... -
Okul kültürünün sembolik açıdan çözümlenmesi: Etnografik bir çalışma
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Okul, içinde yaşayan bireyler sayesinde anlam kazanan bir kurumdur. Bireyler, kendilerine, diğer kişilere ve çevrelerine ait çeşitli anlamlar inşa ederler. Zaman içinde bu anlamları değiştirerek ya da dönüştürerek ... -
Okul ikliminin ortaokul öğrencilerinin algılarına göre değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, okul ikliminin ortaokul öğrencilerinin algılarına göre değerlendirilmesidir.Araştırmada nicel ve nitel verilerin kullanıldığı karma desenli bir yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; 2014–2015 ... -
Okul müdürlerinin etkileşimci liderlik stilleri ile öğretmenlerin okula bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmada öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak okul müdürlerinin etkileşimci liderlik stilleri ile öğretmenlerin okula bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma, ... -
Okul müdürlerinin kullandığı motivasyonel dilin intibak ettirici liderlik üzerine etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın amacı, öğretmen algılarına göre, okul müdürlerinin intibak ettirici liderlik özellikleri ile motivasyonel dil kullanımı yeterlikleri arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmaktır. Yöntem: Bu araştırma; okul ...