Hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarılarını etkileyen bazı faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarıları ile kaygıları, motivasyonları, tutumları, ilgileri, özgüvenleri, öz-yeterlikleri, değer, sınıf yönetimi algıları, okul iklimi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Araştırmada değişkenler arasındaki ilişkinin neden-sonuç ilişkisi olduğu düşünüldüğü için nedensel desen kullanılmıştır. Başarı bağımlı değişken, diğer değişkenler (kaygı, motivasyon, tutum, ilgi, özgüven, öz-yeterlik, değer, sınıf yönetimi ve okul iklimi) ise bağımsız değişken olarak ele alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü'nde İngilizce Hazırlık sınıfında öğrenim gören 322 [132 başlangıç seviyesi, 110 başlangıç üstü seviye, 80 alt orta seviye] öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler; Horwitz, Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilen ve Cao'nun (2011) çalışmasında 4 boyutlu olarak güncellenen Yabancı Dil Kaygısı Ölçeği; Shoffner (2006) tarafından geliştirilen Matematik İlgi Ölçeği temel alınarak İngilizce dersine uyarlanan İlgi Ölçeği; TIMMS (2011) tarafından geliştirilen Tutum, Özgüven, Değer Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Motivasyon, Öz-yeterlik, Sınıf Yönetimi, Okul İklimi Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi, Pearson Çarpım Momentler Korelâsyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi ve Path analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma bulgularına göre, öğrenciler en çok ders kaygısı, en az ise olumsuz değerlendirilme kaygısı yaşamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye verdikleri değer diğer değişkenlere göre yüksek, öz-yeterlikleri ise düşüktür. Araştırmada elde edilen en önemli bulgulardan bir diğeri ise kaygının öğrencilerin İngilizce başarılarını negatif yönde, motivasyon, özgüven, öz-yeterlik ve okul iklimi algılarının ise pozitif yönde etkilediğidir. Sonuç ve Tartışma: Öğrencilerin kaygılı olmaları ve öz-yeterliklerinin diğer değişkenlere göre düşük olması, öğrencilerin İngilizce başarılarının düşük olmasının nedenleri arasında düşünülebilir. Bu nedenle, öğretmen ve ailelerin, öğrencilerin kaygılarının düşmesini, öz-yeterliklerinin artmasını sağlamaya çalışmalarının, öğrencilerin İngilizce derslerinde başarılarının artmasına neden olacağı söylenebilir.Anahtar kelimeler: İngilizce öğrenimi, yabancı dil (İngilizce) başarısı, yabancı dil kaygısı, motivasyon, öz-yeterlik, özgüven, okul iklimi, yapısal eşitlik modeli Purpose: The main purpose of this study is to analyse the relationship between English preparatory class students' achievement and anxiety, motivation, attitude, interest, self-confidence, self-efficacy, value, perception of the classroom management, perception of the school climate. Method: In this study, causal research design was used as it was believed that there was a cause and effect relationship among the variables. Academic achievement was regarded as the dependent variable while the other variables (anxiety, motivation, attitude, interest, self-confidence, self-efficacy, value, classroom management, school climate) were regarded as independent variables. The study group of the research consisted of 322 English preparatory class students [132 beginner level, 110 elementary level, 80 pre-intermediate level] studying at Eskişehir Osmangazi University Foreign Languages Department during the academic year of 2011-2012. The data were collected through The Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) developed by Horwitz, Horwitz, and Cope (1986) and modified in Cao's study as the four factor model; Shoffner's Interest Scale (2006) adapted to English class; The Attitude, The Self-confidence, The Value Scale developed by TIMMS (2011) and The Motivation, Self-efficacy, Classroom Management, School Climate Scale developed by the researcher. In the analyses of data, t-test, The Pearson Product Moment Correlation, Multiple Linear Regression and Path Analyses were used. Results: According to the results of this study, students' English class' anxiety level was the highest whereas their fear of negative evaluation anxiety level was the lowest. Furthermore, students placed a high value on English classes while their self-efficacy level was lower than the other variables. Another important result of the study was that anxiety affected students' grades in English negatively while motivation, self-confidence and perception of the school climate affected their grades in English positively.Conclusion and Discussion: It's possible to claim that students' high anxiety level and low self-efficacy level are among the reasons why students' grades in English are low. Therefore, if teachers and families support students in their efforts to be less anxious and have more self-efficacy, they can be more successful in English.Key words: Learning English, foreign language (English) achievement, foreign languageanxiety, motivation, self-efficacy, self-confidence, school climate, structural equation modelling
Collections