TEZLER: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 408
-
Öğretmen hesap verebilirliği: Özel bir okulda durum çalışması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı özel bir okuldaki öğretmenlerin öğretmen hesap verebilirliği ile ilgili düşüncelerini betimlemektedir. Yöntem: Bu araştırma özel bir lisede öğretmen hesap verebilirliğinin derinlemesine incelenmesi ... -
21. yy Türk eğitim politikalarının oluşturulmasında kaynaklık eden belgelerin Fullan`ın kavramsallaştırması açısından değerlendirilmesi: 1980 – 2014
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın amacı 1980 – 2014 yılları arası Türk Eğitim Politikalarının, Tebliğler Dergileri Fihristleri, Kalkınma Planları ve Milli Eğitim Şura Kararları yolu ile Fullan'ın Eğitimsel Dönüşüm Modeli Boyutları ... -
Fen eğitimi araştırmalarının karakteristik özellikleri: Ulusal ve uluslararası bir çözümleme
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen Eğitimi Araştırmalarının Karakteristik Özellikleri: Ulusal ve Uluslararası Bir ÇözümlemeÖzetAmaç: Bu araştırmada, fen eğitimi alanında yapılmış araştırmaların; tematik, metodolojik ve istatistiksel analiz teknikleri ... -
Okul müdürlerinin okul içi akış deneyimlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin deneyimlerinden yola çıkarak yapmaktan keyif aldıkları ve almadıkları işleri belirleyip akış kuramı çerçevesinde akış deneyimlerini incelemektir. Ayrıca bu araştırma akış ... -
Lise öğrencilerinin üniversite öğrenci ve öğretim elemanlarına ilişkin algılarını etkileyen etmenlerin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin üniversite, öğrenci ve öğretim elemanı kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforik algıyı etkileyen etmenlerin incelenmesidir.Yöntem: Bu çalışmada nitel ve nicel yöntemlerin ... -
Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21. yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde 21. yüzyıl becerileri yaşam boyu öğrenme için gerekli beceri ve yeterlilikleri içermektedir. Öğrencilerin etkili fen eğitimini ve bilişsel, duyuşsal ve sosyokültürel becerilerini ortaokulda oluşturmaya başladıkları ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel okuryazarlık düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bilginin ve teknolojinin her geçen gün kendini yenilediği ve günümüz sınırlarını zorladığı küreselleşen dünyamızda, problem çözme becerisinin gelişmesini sağlayacak eğitim sistemlerine de ihtiyaç duyulmaktadır. Bilgiye ... -
Eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alan uzmanlarının eğitimde program değerlendirme öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı `Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme` alan uzmanlarının eğitimde program değerlendirme öz-yeterlik düzeylerini belirlemek ve bu yeterlik düzeylerinin uzmanların cinsiyetine, unvanlarına, ... -
Türkiye`de ortaöğretim okullarındaki öğrencilerin gençlik liderlik özelliklerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmada ortaöğretim okullarındaki öğrencilerin gençlik liderlik özelliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışma tarama modelindedir. Veri toplama aracı olarak Gençlik Liderlik Özelikleri Ölçeği ... -
Eğitim örgütlerinde hizmetkâr liderliğe yönelik bir araştırma
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırma Eskişehir merkezde bulunan bazı özel okullarda okul müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik davranışlarını yerine getirme düzeylerini öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirleme amacı ile hazırlanmıştır. Yöntem: ... -
Eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi lisansüstü programının okul yöneticisi yeterlikleri bağlamında incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı EYTPE lisansüstü programını, okul yöneticisi yeterlikleri bağlamında incelemektir.Yöntem: Araştırmada, EYTPE programının yönetici yeterliklerini kazandırabilirliğini belirleyebilmek için okul ... -
Örgütsel vatandaşlık davranışının örgütsel çıktılara ve liderlik stillerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın temel amacı örgütsel vatandaşlık davranışlarının örgütsel çıktılar ve liderlik algısı üzerindeki etkisini meta-analiz yöntemi kullanarak test etmektir. Çalışma kapsamında örgütsel vatandaşlık davranışlarının ... -
Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) becerilerinin uygulama modeli bağlamında değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) becerilerinin uygulama modeli bağlamında değerlendirilmesidir. Yöntem: Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel araştırma ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematiğe ve öğretmenliğe ilişkin inançlarının etkileşimi ve bu inançların öğrencilerin matematik başarısına etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin matematik odaklı epistemolojik ve pedagojik inançlarının ve öğretmenlik yeteneğine ve öğretmenlik bilgisinin önemine ilişkin inançlarının birbirleriyle olan ilişkilerini inceleyerek, ... -
Okul yöneticilerinin yaptığı ve yapmak istediği işler ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırmanın amacı; Eskişehir ilinde görev yapan ilköğretim okul yöneticilerinin görevlerinin ne olduğu ve ne olması gerektiği konusundaki görüşlerini belirlemek, bu görevleri nasıl yaptıkları ya da yaptırdıkları ... -
Mobbingin örgütsel davranışlarla ilişkisi: örgütsel bağlılık, iş doyumu, tükenmişlik ve liderlik algısına yönelik bir meta-analiz çalışması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, mobbingin örgütsel davranışlar üzerindeki etkisini test etmektir. Bu çerçevede daha önce yapılan çalışmaların sonuçlarına göre belirlenen hipotezler meta-analiz yöntemiyle test edilmiştir. ... -
Anne babası boşanmış ergenlerin öznel iyi oluşunu artırma programının etkililiğinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, anne babası boşanmış ergenler için geliştirilen öznel iyi oluşu artırma programının, ergenlerin öznel iyi oluşları üzerindeki etkililiği belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, öntest - sontest ... -
Türkiye`de eğitim yönetimi alanında araştırma geleneği ve paradigmaların gömülü teori bağlamında değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, bir bilimsel disiplin olarak Eğitim Yönetimi alanında yapılan araştırmaları yönlendiren temel felsefi kabulleri ve alandaki akademisyenler tarafından bu kabuller doğrultusunda oluşturulan, ... -
Batı kaynaklı bilginin Türk akademisindeki rolü: Eğitim yönetimi alanının değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de eğitim yönetimi alanındaki bilgi üretim süreçlerini ilişki olduğu düşünülen akademik bağımlılık, Batılı bilgi ve alakasızlık kavramları çerçevesinde ele alarak tartışmaktır. ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma beceri düzeylerinin belirlenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma 2011 – 2012 eğitim öğretim yılında Eskişehir Tepebaşı ilçe merkezindeki okulların ...