Fatih Projesi kapsamında kullanıma sunulan EBA (Eğitim Bilişim Ağı) ders İngilizce içeriklerinin ortaokul İngilizce öğretim programı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada FATİH Projesi kapsamında kullanıma sunulan EBA Ders İngilizce içerikleri ile 5. 6. 7. ve 8. Sınıflar öğretim programları arasındaki uyum hedefler, içerik, eğitim öğretim durumu ve değerlendirme boyutları açılarından incelenmiştir. Çalışmada öncelikli olarak öğretim programları ve EBA' da sunulan İngilizce içerikleri doküman analizi yöntemiyle derinlemesine analiz edilmiş daha sonrasında ise sunulan içerikler programın her bir boyutu açısından karşılaştırmalar yapılarak değerlendirilmiştir. Çalışmada ikinci aşama olarak ise İngilizce öğretmenlerinin EBA içeriklerine yönelik görüşlerine başvurulmuş, elde edilen veriler tümevarımsal içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular ışığında EBA İngilizce içeriklerinin programın içerik boyutundaki tematik örüntüyle uyumlu olmasına rağmen hedefler, eğitim öğretim durumu ve değerlendirme boyutlarındaki yaklaşım, strateji ve tekniklerle tam bir uyum içerisinde olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca İngilizce öğretmenlerinin EBA' yı nadiren kullandıkları, kullanan öğretmenlerin ise EBA içeriklerini yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler:Ortaokullar İngilizce Öğretim Programı, Program Değerlendirme, FATİH Projesi, EBA İngilizce, Materyal Değerlendirme The aim of this research is to define the parallelism between the EBA contents, which are supplied on www.ders.eba.gov.tr as a part of FATİH Project and the objectives, contents, teaching methods and evaluation elements of 5.th, 6th, 7th and 8th grades English curriculums. In the first part of this study the curriculums and the contents, supplied on www.ders.eba.gov.tr are analyzed deeply using the document analysis method, then the parallelism between the two are discussed in terms of the four main elements of English curriculum. In the second part, some interviews were carried out in order to define the opinions of English teachers about EBA contents. With the help of the findings of this study, it is seen that although they have a parallelism between the 'contents' elements of the curriculums, EBA contents had so little parallelism with the objectives, instructional design and evaluation design of the curriculums. It is also found that most of the teachers hesitated to use EBA contents during their courses and the minority who use it thinks that the contents should be revised and adopted to the needs of students. Keywords:Secondary Schools English Curriculums, Curriculum Evaluation, FATİH Project, EBA English, Material Evaluation
Collections