7. sınıf öğrencilerinin yüzdeler konusundaki öğrenme güçlükleri, kavram yanılgıları ve nedenlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 7. Sınıf öğrencilerinin yüzdeler konusundaki öğrenme güçlükleri, kavram yanılgıları ve nedenleri incelenmiştir. Yüzdeler konusu matematikte ve gündelik hayatta karşımıza çıkan genelde büyük sıkıntılar yaşanan bir konudur. Araştırma; Afyonkarahisar il merkezinde bulunan Sarık Ortaokulunda 18 öğrenci, Ekrem Yavuz Ortaokulunda 105 öğrenci ve Hacı Ahmet Özsoy Ortaokulunda 132 öğrenci olmak üzere toplam 255 ortaokul 7. Sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilere 2 ders saati süre verilmiş ve 22 soruluk teşhis testi uygulanmıştır. Matematik başarı seviyeleri farklı olacak şekilde 10 öğrenci seçilmiş ve mülakatlar yapılmıştır. Elde edilen veriler nitel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar kavram yanılgılarının nedenlerine göre incelenmiş ve içerdiği öğrenme güçlükleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerde yüzdeler konusu ile ilgili birçok kavram yanılgısının ve öğrenme güçlüğünün oluştuğu görülmüştür. Yüzde kavramıyla ve yüzde kavramıyla bağlantılı olan konularda öğrencilerin büyük çoğunluğunun sıkıntı yaşadığı saptanmıştır. Bu sıkıntıların sebepleri oluşturdukları kavram yanılgıları ve kavramları öğrenirken yaşadıkları öğrenme güçlükleri olmuştur. Öğrenci tutumlarının da yüzde kavramında etkili olduğu görülmüştür. Matematik dersindeki konular birbirlerinin devamı niteliğinde olmasından dolayı önceki konularda oluşan sıkıntılar yüzdeler konusunda da devam etmiş hatta daha büyük boyutlara ulaştığı araştırmamız da görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Matematik, Yüzdeler, Öğrenme Güçlükleri, Kavram, Kavram Yanılgıları, Matematik eğitimi In this research, the learning difficulties of the 7th grade students about the percentages, the misconceptions and their reasons were investigated. The subject of the percentages is a subject which we face in Maths and daily life is generally difficult. There search was applied to totally 255 7th grade students: 18 students in Sarık Secondary School, 105 students in Ekrem Yavuz Secondary School and 132 students in Hacı Ahmet Özsoy Secondary School in the down town of Afyonkarahisar. Two hours were given to students and a diagnose test which had 22 questions were applied to them.10 students whose Maths grades were different were chosen and the interviews were made. The acquired data were analyzed by using qualitative methods. The results were examined according to the reasons of the misconceptions and the learning difficulties it included were tried to diagnose.At the end of the research, it was seen that there were many misconceptions and the learning difficulties about the percentage subject. It was detected that the students had many problems about the concept of the percentage and the subjects which were related with it. The reasons of these problems were the misconceptions and the learning difficulties which they had while learning the concepts. It was seen that the manner of the student was effective in the concept of the percentage. In our research, it was also seen that the problems which were before as the subjects were subsequently continued in the percentages and even reached great dimensions.Keywords: Maths, The Percentages, The Learning Difficulties, The Conception, The Misconceptions, The Education Maths.
Collections