8. sınıf Türkçe dersi konuşma eğitiminin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Konuşma hayatımızda çok önemli bir yer tutar. Kendimizi ifade etmek içinbaşvurduğumuz en pratik yol konuşmadır.Konuşma bireyin hayattaki statüsünübelirleyen etmenlerden biridir. Ne konuşulduğuna, nasıl konuşulduğuna göre hayatbasamaklarının zirvesine çıkılabileceği gibi en dibine de inilebilir.Dört temel dil becerisinden biri olan konuşmaya, eğitim sistemimizde Türkçe dersiöğretim programı içerisinde de yer verilmektedir. Bu sayede öğrencilere okuldakonuşma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. Ancak alanyazında okullardaki buuygulamaya rehberlik edecek araştırmalar oldukça azdır. Bu araştırmayla bu alandakieksikliğin giderilmesine bir nebze olsun katkı sağlamak amaçlanmıştır.Türkçe dersinde konuşma becerisinin kazandırılması sırasında karşılaşılanolumsuzluklar ve bu olumsuzlukların giderilmesi maksadıyla yapılması gerekenlertarama yöntemi yoluyla saptanmaya çalışılmıştır.Araştırma, Aksaray ili Merkez ilçesindeki on ilköğretim okulu 8. sınıf öğrencileri ve buöğrencilerin Türkçe öğretmenleri ile yapılmıştır. Araştırmaya 21 öğretmen ve 201öğrenci katılmıştır. Veriler öğretmen ve öğrencilere ayrı ayrı uygulanan anketler yoluylatoplanmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonunda;öğretmenlerin konuşma eğitimine gereken zamanı istemelerine rağmen ayıramadıkları,etkinlik geliştirmede yetersiz kaldıkları; öğrencilerin ise konuşma eğitiminin önemininfarkında olmadıkları, konuşmalarını geliştirmeye çalışmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Konuşma, Konuşma Eğitimi, Türkçe Speaking takes place in our life in important way. The most practical way to expressourselves is speaking. Speaking is one of the factors determine the status of the personin life. It can be stepped top of life or lowest pert what is spoken or how is spoken.Speaking, which is one of four basic language skills, is given place in teachingprogrammeof Turkish lesson. In this way, it is aimed that students in the school willgain speaking skill. The researches which lead to this practise in the literature of theschools are too poor. With this work, it is targeted to contribute the decrease of thislackness to some extent.It was tried to detect the negative things which were facted during skill-building ofspeaking in Turkish lesson and the necessary things to eliminate the negative things bysurvey study.The research was made with 8. grade students from 10 primary school in Aksaray city,central district and the Turkish teachers of these students. 21 teachers and 201 studentsjoined to the research. The datas were collected through questionnaries which wereapplied to the teachers and students seperately. The datas obtained were examined withthe method of descriptive analysis. In the result of the research; it was resulted that theteachers can't spend necessary time for speaking education although they want,theynremain incapable to developactivity; the students aren't aware of the importance ofspeaking education and they don't make an effortto develop their speech enough.Keywords: speaking, speaking education, Turkish.
Collections