Fen bilimleri dersinde portfolyo kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; altıncı sınıf Fen Bilimleri dersinde portfolyo'yu öğretim yöntemi olarak kullanılması durumunda öğrencilerin akademik başarı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden Ön test-Son test Kontrol Gruplu Deneysel modeli kullanılmıştır. Deney grubuna portfolyo öğretim yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kayseri ili Talas ilçesinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı, araştırmacı tarafından hazırlanmış Işık ve Ses Akademik Başarı Testi (ISABT) olarak çoktan seçmeli ve açık uçlu test kullanılmıştır. Başarı testlerinden elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov testi ile Mann-Whitney U-testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analiz sonuçlarında portfolyo ile öğretim yapılan 6. Sınıf deney grubu öğrencilerinin Işık ve Ses Ünitesi ön test - son test başarı düzeyleri arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin hatırlama düzeylerine bakıldığında, portfolyo ile öğretimin kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu çalışmanın bulguları, sonuçları, sınırlılıkları dikkate alınarak ileriye yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Portfolyo ile öğretim, Fen Bilimleri Eğitimi, Akademik Başarı The purpose of this study is to investigate the effects of using portfolio as a teaching method in 6th grade science course on students' academic achievement and permanence of learning. Being one of the quantitative research methods, pre-test and post-test control group experimental design was used in this study. The portfolio teaching method was applied for the experimental group whereas the traditional teaching method was applied for the control group. The study group consists of 60 6th grade students from a Ministry of National Education-affiliated middle school in Talas district of Kayseri in 2016-2017 academic year. Light and Sound Academic Achievement Test (LSAAT), which includes multiple choice and open ended questions, prepared by the researcher was used to collect data. The data obtained from the achievement test were analyzed using SPSS 22.0 package program. Kolmogorov-Smirnov test and Mann-Whitney U test were performed for the data analysis. According to the results, a statistically significant difference was found between experimental group students' pre and post-test achievement levels in Light and Sound Unit İn favor of post-test. Considering the recall levels of experimental and control groups students, a significant difference was found in favor of the experimental group, the students who were taught by teaching through portfolio. The suggestions were made taking into account of the findings, conclusions and limitations of this study.Keywords: Portfolio-based teaching, science education, academic achievement
Collections