Ortaokullarda İngilizce öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmenlerin mesleki yeterlilik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ülkemizde ortaokullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ve onların mesleki yeterliklerine yönelik algılarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kayseri'de görev yapan ortaokul İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen ortaokul İngilizce öğretmenleri (n=364) araştırmanın nicel boyutunun örneklemini oluşturmaktadır. Tesadüfi olarak seçilen 10 ortaokul İngilizce öğretmeni araştırmanın nitel boyutunun çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri anket ve görüşme formu ile elde edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenler sınav sisteminin İngilizce öğretimini olumsuz etkilediğini, öğrencilerin sınıfta öğrendiklerini düzenli olarak tekrar etmediğini, programın etkili olmadığını, ders kitaplarının yeterli olmadığını, yeterli hizmet içi eğitimlerin olmadığını, bakanlığın çözümlerinin etkili olmadığını ve sınıfların kalabalık olduğunu düşünmektedirler. Öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ile mesleki kıdemleri ve öğrencilerinin gelir durumu arasında anlamlı bir farklılık vardır. Ancak, öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar cinsiyetlerine, okul yerine ve sınıf mevcuduna göre farklılık göstermemektedir. Öğretmenler kendilerini en çok dilbilgisi, kelime bilgisi, öğrencilere anlamadıkları konularda farklı örnekler verebilme ve değişik yaş grubu ve seviyelerden öğrencilere İngilizce öğretebilme alanlarında yeterli hissetmektedirler. Öğretmenlerin mesleki yeterlilik algıları onların mesleki kıdemlerine ve öğrencilerinin gelir durumuna göre farklılık göstermektedir. Ancak cinsiyetlerine, okul yerine ve sınıf mevcuduna göre istatistiksel bir fark bulunmamaktadır. The purpose of this study is to define the problems of English teachers that they encounter in secondary schools and their perceptions of professional efficacy. The universe of the research is composed of secondary school teachers working in Kayseri in 2016-2017 school year. Teachers determined by random sampling method constitute the sample of quantitative dimension of the research (n=364). Ten English teachers who are randomly selected from the study group formed the qualitative dimension of the research. Data was obtained by the questionnaire and the interview form.According to results of the study, teachers think that examination system affects English teaching in a negative way, students do not repeat regularly what they learn in the class, curriculum is not effective, course books are not efficient, there is not enough service training, ministry's solutions are not influential and the classes are overcrowded. There is a meaningful difference between teachers' problems and their seniority and students' income level. However, teachers' problems do not differ according to their gender, school place and classroom size. Teachers feel themselves most efficient in terms of grammar, vocabulary, giving alternative examples when needed and teaching students from different ages and levels. Teachers' perception of efficacy level differs according to their seniority and students' income level. However, there is no statistically difference according to their gender, school place and classroom size.
Collections