Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde bilim ve sanat merkezlerinin rolü: Öğretmen ve veli görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde Bilim ve Sanat Merkezlerinin rolünün öğretmen ve veli görüşlerinden yola çıkarak ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Aksaray, Ankara, Konya, Niğde ve Kırşehir illerinde bulunan Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan 32 öğretmen ile çocuğu bu kurumlarda öğrenim gören 71 veli ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`, `Öğretmen Görüş Formu` ve `Veli Görüş Formu` kullanılmıştır. İçerik analizi yöntemine başvurulan araştırmada, elde edilen verilerin analiz edilmesinde kodlardan yola çıkılarak kategorilere ve temalara ulaşılmış, bulguların açıklanmasında frekans ve yüzde değerlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin BİLSEM'e öğretmen seçim sürecinde özellikle mülakata karşı olumsuz görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Bunun yanında öğretmenleri söz konusu kurumda görev almaya yönelten temel etkenin öğrenci olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmada ulaşılan bir diğer sonuç öğretmenlerin özel yetenekli öğrencilerin eğitimiyle ilgili aldıkları hizmet içi eğitimleri faydalı, ancak sınırlı sayıda bulduklarıdır. Velilerin, BİLSEM tarafından yapılan bilgilendirme faaliyetlerini yetersiz gördüğü ve okul-aile işbirliğine gidilmesinin gerektiğini düşündükleri gözlenmiştir. BİLSEM'e öğrenci seçim sürecine dair, veliler çoğunlukla olumlu görüşe sahipken, yürütülen eğitim-öğretim faaliyetlerini ise çoğunlukla olumsuz buldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca hem velilerin hem de öğretmenlerin; BİLSEM'lerin örgün/normal eğitim kurumu haline dönüştürülmesini, çalışma saatlerinde düzenlemeye gidilmesini, fiziki donanım/materyal eksikliklerinin giderilmesini istediği tespit edilmiştir. The aim of this research is to reveal the role of Science and Art Centers in the education of gifted and talented students based on the views of teachers and parents. The research was conducted in 2018-2019 academic year with 32 teachers working in Science and Art Centers in Aksaray, Ankara, Konya, Niğde and Kırşehir provinces and 71 parents whose children were studying in these institutions. In order to collect data, `Personal Information Form`, `Teacher Opinion Form` and `Parent Opinion Form` developed by the researcher were used. The content analysis method was used in the study and the categories and themes were reached from the codes in the analysis of the data obtained and frequency and percentage values were used to explain the findings. As a result of the research, it was determined that teachers have a negative opinion especially against the interview for teacher selection. In addition, it was found out that the main factor that led teachers to work in this institution is the student. Another result of the study is that teachers find useful but limited number of in-service trainings about the education of gifted and talented students. In addition, parents think the information activities of Science and Art Centers is insufficient and school-family cooperation should be improved. While most of the parents think positively about student selection process of Science and Art Centers, they think the opposite for the educational activities carried out. In addition, both parents and teachers think that Science and Art Centers should be transformed into formal / normal schools, the teaching hours should be changed and the physical equipment / material deficiencies should be met.
Collections