Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının temel teknolojik yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Niğde il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının temel teknoloji yeterliliklerini tespit etmek ve bu yeterlilikler ile öğretmen adaylarının demografik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi programında 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan farklı sınıf düzeylerindeki 258 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak yapılan bu çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Flowers ve Algozzine (2000) tarafından geliştirilip Tekinarslan (2008)'de Türkçe'ye uyarlanan Eğitimci Envanteri İçin Temel Teknoloji Yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların Eğitimci Envanteri İçin Temel Teknoloji Yeterlik ölçeğinden aldıkları puanlar cinsiyet, sınıf düzeyi, gelir düzeyi, kişisel bilgisayarı sahipliği, kişisel internet erişimi olma durumu, bilgi ve iletişim teknoloji lisans dersleri haricinde teknoloji eğitimi alma durumu, internet kullanma sıklığı, bilgisayar kullanma sıklığına göre farklılaşma durumu ilişkisiz örneklemler için T-Testi (Independent Samples T-Test) ve One Way Anova ile ortaya konulmaya çalışılmıştır.Araştırma sonucunda cinsiyet, kişisel bilgisayarı sahipliği, kişisel internet erişimi olma durumu, bilgi ve iletişim teknoloji lisans dersleri haricinde teknoloji eğitimi alma durumu, internet kullanma sıklığı değişkenleri ile eğitimci envanteri için temel teknolojik yeterlikler ölçeğinden elde edilen genel puanlarda istatistiksel açıdan anlamlı fark tespit edilirken, gelir düzeyi, sınıf düzeyi, ve bilgisayar kullanma sıklığı değişkenlerinde istatistiksel açıdan anlamlı fark bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Temel Teknoloji Yeterliliği, Eğitim ve Öğretim Teknolojileri, Öğretmen Adayı Yeterlilikleri. The aim of this study is to determine the basic technology competencies of prospective social studies teachers and to investigate the relationship between these competencies and demographic characteristics of prospective teachers. The working group consists of 258 social studies teacher candidates from different class levels who are studying in the Social Studies Education program in the Department of Turkish and Social Sciences Education, Niğde Ömer Halisdemir University. In the study, personal information form developed by the researcher and Basic Technology Proficiency Scale for Educator Inventory developed by Flowers and Algozzine (2000) and adapted into Turkish in Tekinarslan (2008) were used. Participants' scores on Basic Technology Proficiency Scale for Educator Inventory: gender, class level, income level, ownership of personal computer, availability of personal internet access, status of receiving technology education except for information and communication technology undergraduate courses, differentiation according to frequency of using computer, frequency of using computer Independent Samples T-Test and One Way Anova were used for unrelated samples.As a result of the research, gender, personal computer ownership, access to personal internet access, technology education except for information and communication technology undergraduate courses, frequency of using internet, were statistically significant in general scores obtained from the scale of basic technological competencies for educator inventory. There was no statistically significant difference in income level, class level and frequency of computer use.Key words: Social Studies, Basic Technology Competence, Education and Instructional Technologies, Teacher Candidate Competencies.
Collections