Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sahip oldukları cinsiyet, sınıf, yaş, mezun olunan lise türü, mezun olunan lise türü, öğretmenlik mesleğini isteyerek mi seçtiniz, seçmek istedikleri öğretmenlik alnın sosyal bilgiler öğretmenliği durumu ve öğretmenlik mesleğini sevme durumlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve mesleki benlik saygıları üzerinde bir etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde öğrenim gören 200 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Arıcak (1999) tarafından geliştirilen `Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği` ve Çetin (2006) tarafından geliştirilen `Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği` ile 2017-2018 eğitim-öğretim yılında toplanmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS 24.0 programı vasıtasıyla gerekli istatistiksel analizler gerçekleştirilerek tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Çalışmanın sonunda araştırma bulguları ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik, Tutum, Mesleki Benlik Saygısı, Sosyal Bilgiler The aim of this research is to examine the attitudes of social science teacher candidates towards the teaching profession and various variables of professional self-esteem. In this context, they have social studies teachers' gender, class, age, graduated high school type, graduated high school type, you chose willingly the teaching profession, social studies teacher forehead, they want to choose teaching conditions and teacher attitudes and professional relationship profession of his love status teaching profession attempted to determine whether there is an effect on self-esteem. The group of the study is formed 200 social studies students studying at Niğde Ömer Halisdemir University. The data of the study, Arıcak (1999) developed by `Professional Self-Esteem Scale` and Cetin (2006) developed by `Teaching Profession Attitude Scale` was collected in the 2017-2018 academic year. The obtained data were tabled and interpreted by performing necessary statistical analysis through IBM SPSS 24.0 program. At the end of the study, various suggestions were presented in the light of research findings.Key Words: Teaching, Attitude, Vocational Self-Esteem, Social Studies.
Collections