İlkokulda öz değerlendirmeye dayalı sesli okuma yönteminin akıcı okuma ve okuduğunu anlamaya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Öz Değerlendirmeye Dayalı Sesli Okuma Yöntemi'nin normal sınıflarda öğrenime devam eden ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem desenlerinden iç içe karma yöntemler deseni kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda; yarı deneysel modellerden, eşitlenmemiş ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Nitel boyutunda ise görüşme ve öğrencilerin yazılı görüşlerinin alınması çalışmaları yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Nevşehir ili Derinkuyu ilçesi Suvermez İlkokulu'nda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde zaman ve maliyet kaybını önlemek için seçkisiz olmayan uygun durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Öz değerlendirmeye dayalı sesli okuma yöntemi ile uygulamalar çalışmacının kendi sınıfında yapılmış ve okulda bulunan dördüncü sınıf şubelerinden bir diğeri de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney ve kontrol grupları; deney grubu (f=10) ve kontrol grubu (f=10) olarak belirlenmiştir.Araştırmada iki bağımsız grubun karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi, her grubun ön-ara-son test ölçümlerinin karşılaştırılmasında ise Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Ayrıca deney grubunun uygulama hakkındaki görüşlerini belirlemek için içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; öz değerlendirmeye dayalı sesli okuma yönteminin öğrencilerin doğru okuma, prozodik okuma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Bu becerilerin gelişiminde okuma hızı dışında cinsiyete göre bir farklılık olmadığı tespit edilmiş, ayrıca öğrencilerin yöntem hakkında olumlu görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. In this study, it was aimed to determine the effect of oral reading method based on self evaluation on fluent reading and reading comprehension of fourth grade elemantary students.The research was designed using a mixed method of nested mixed method patterns. In the quantitative dimension of the research; From the quasi-experimental models, the unaligned pretest-posttest control grouped pattern was used. In qualitative dimension, interview sand written opinions of the students were obtained. The study group of the study group is consisted of fourth grade elementary students at the Suvermez Primary School in the province of Nevsehir in the 2018-2019 academic year. In order to prevent time and cost loss in the determination of the study group, non-selective status sampling method was used. Based on the self evaluation reading method, the applications were made in the class of the researcher and the other class in the school was determined as the control group. Experimental and control groups were determined as; experimental group (n = 10) and control group (n = 10).Mann-Whitney U test was used to compare two independent groups and Wilcoxon signed rank test was used to compare the pre-post-test results of each group. In addition, content analysis method was used to determine the opinions of the experimental group about the application.As a result of the research; It has been observed that reading method based on self evaluationis effective in improving the correct reading, reading and reading comprehension skills of the students. It was determined that there was no significant difference in terms of gender except reading speed in the development of these skills.
Collections