Eğitim fakültesi öğretim üyelerinin ve fen bilgisi öğretmenlerinin aktif öğrenme uygulamalarına yönelik görüşlerinin karşılaştırmalı incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı; eğitim fakültesi öğretim üyelerinin ve fen bilimleri öğretmenlerinin aktif öğrenme uygulamalarına yönelik görüşlerini karşılaştırmalı incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması (örnek olay) deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu üniversitelerin eğitim fakültelerinde görev yapan 7 öğretim üyesi ve aktif öğrenmeyi derslerinde uyguladığı tespit edilen 5 fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada, örneklem belirleme yöntemlerinden kuramsal örneklem yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak görüşme tekniği ve gözlem tekniği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, içerik analizi türlerinden gömülü teori yaklaşımı kullanılmıştır. Gömülü teori yaklaşımına göre, yapılandırılmamış görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin analizi açık ve ek-sensel kodlama aşamalarında gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulguların güvenirliği Miles ve Huberman'ın (1994) nitel araştırmalar için önerdiği formülle hesap-lanmıştır.Çalışma sonucunda; öğretim üyeleri ve fen bilimleri öğretmenlerinin aktif öğrenme tanımı ve uygulamaları konusunda fikirleri örtüşmektedir. Aktif öğrenmenin okullarda uygulanabilirliği, aktif öğrenmede sınıf düzeyi, sınıf mevcudu, aktif öğrenmede yaşanan zorluk ve zorluklarla baş etme yöntemleri konusunda öğretim üyeleri ve fen bilimleri öğretmenleri farklı görüşlere sahiptir.Anahtar Kelimeler: Aktif Öğrenme, Eğitim Fakültesi Öğretim Üyeleri, Fen Bilimleri Öğretmenleri, Görüş. The purpose of this research; examine education faculty academicians and science education teaches' view's towards active learning applications. The research was con-ducted using qualitative research methods case study (case study) design. The re-search group consisted of 7 academicians working in the education faculties of the universities in Turkey and 5 teachers who use active learning method in their lessons. Theoretical sampling method was used in the research. Interview technique was used as data collection technique. In the analysis of research data, embedded theory ap-proach was used from the types of content analysis. According to the embedded theo-ry approach, the analysis of the data obtained as unstructured interviews was carried out at open and axial coding stages. The research was carried out in the academic year of 2017-2018.The reliability of the study was calculated by the formula proposed by Miles and Huberman (1994) for qualitative research.In the results of research; lecturers of education faculty and science teachers have ide-as about the definition and practice of active learning. Lecturers of education faculty and science teachers have different ideas on the applicability of active learning to schools, the classroom level of active learning, classroom availability, difficulties expe-rienced in active learning and coping with difficulties.Keywords: Active Learning, Academicians of Education Faculty, Science Teachers, Comparative Review, Opinion.
Collections