Bireysel ses eğitimi dersinde kullanılan repertuvarın incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında bireysel ses eğitimi derslerinde kullanılan repertuvarı belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere dayanarak bireysel ses eğitimi derslerinde en çok ve en az seslendirilen eserler tespit edilmiş ve ayrıca bu eserlerin kullanılma nedenleri belirlenmiştir. Araştırma betimsel ve nitel özellik taşımaktadır. Araştırmanın evrenini Türkiye' de bulunan eğitim fakültelerine bağlı 26 müzik eğitimi anabilim dalı oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise; bireysel ses eğitimi dersi öğretim elemanı bulunan müzik eğitimi ana bilim dalları içerisinden random yoluyla seçilmiş 10 müzik eğitimi anabilim dalı oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından oluşturulan ve uzman kişilerce kapsam geçerliği açısından değerlendirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Örneklem grubu ile yapılan görüşmeler bizzat araştırmacı tarafından gerçekleştirilerek kayıt altına alınmıştır. Görüşme sonrasında elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiş, temalar ve kodlar belirlenerek tablolaştırılmıştır.Araştırma bulgularından yola çıkılarak; bireysel ses eğitimi dersinde kullanılan repertuvar seçiminde en çok öğrencinin teknik bilgisi, öğrencinin müzikalite açısından seviyesi ve entonasyona dikkat edildiği, ilk dönemden başlayarak kullanılan kaynakların, okul şarkıları albümleri, türkü albümleri, ariaantiche'ler, lied albümleri, müzikal eserler, fasikül notalar ve vaccaj ve concone etüt kitapları olduğu, ses eğitiminde kullanılan Türk müziği eserlerinin okul şarkıları, THM albümleri ve Türk müziği fasikül notaları olduğu (Erdal Tuğcular, İlhan Baran, Muhammed Koç, Vsevolod Kuzmin, Cemalettin Göbelez, Aytekin Albuz ,Sırrı Ali Talay), ses eğitiminde kullanılan Lied'lerin Brahms, Mozart, Schubert fasikül lied'ler ve Beethoven Lied'leri olduğu, ses eğitimi derslerinde kullanılan Arie antiche kaynakları, Gülşen Şimşek ve Keriman Davran'a ait piyano eşlikli albümler olduğu (Besteci olarak: A.Scarlatti, C.B. Pergolesi, C.W.Gluck), ses eğitiminde kullandığı Arie'ların Verdi' nin ariaları, Mozart'ın Ariaları, Donizetti'nin Ariaları, Puccini'nin Ariaları, G.F. Handel'in Ariaları olduğu, ses eğitiminde kullanılan (varsa) diğer eserlerin Napolitenler olduğu, ses eğitiminde kullanılan eserlerin kolaydan zora doğru Sıralanmasının okul şarkıları, türküler Lied'ler, Arie antiche'ler, Aria'lar şeklinde olduğu, ses eğitiminde karşılaşılan sorunların transpozede yaşanan sıkıntılar, her kitabın piyano eşliklerinin CD olarak bulundurulmaması, Kaynakların yetersiz olduğu, yabancı eserlerin Türkçe okunuşlarının yazılmaması ve müzik eğitimi anabilim dallarında ortak bir repertuvarın belirlenmemiş olması, ses eğitimi derslerinde özellikle tercih edilmeyen eserlerin öğrencilerin ses sınırlarını zorlayacak, yabancı sözlü eserler, ezgisel olarak uyumsuzluk içeren eserler olduğu, ses eğitimi dersinde öğrencilerin özellikle seslendirmesi gereken repertuvarın; okul şarkıları, türküler, napolitenler olduğu, ses eğitimi ders içeriklerinde yer alan kazanımların repertuvar oluşumuna büyük ölçüde etkisi olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. This research is conducted to determine the repertoire used in individual vocal training courses at the music education departments of education faculties. On the basis of the results acquired in the research, the most and the least vocalized musical pieces are found out in the individual vocal training courses and the reasons of using these musical pieces are determined.Research has a descriptive and qualitative feature. The universe of the research is constituted by 26 music education departments adherent to the education faculties located in Turkey. The sample of the research is constituted by 10 music education departments, which are selectly randomly from the music education branches those have instructors on individual vocal training courses.As a means of collecting data in the research, a semi-structured interview form is used, which is developed by the researcher and evaluated by experts in terms of content validity. Interviews with the sample group are both carried out and recored by the researcher. The data acquired on the basis of the interview are analyzed by content analysis, the themes and codes are determined and tabulated.As a result of the research findings, it was found out that most of the students' technical knowledge, level of the musicality and intonation are observed in the selection of the repertoire used in the individual vocal training courses; the sources used beginning from the first period are school songs albums, folk song (türkü) albums, ariaantiches, lied albums, musical works, fascicle notes and vaccaj and concone etude books, the Turkish musical works used in vocal training are school songs, THM albums and Turkish music fascicle notes (Erdal Tuğcular, İlhan Baran, Muhammed Koç, Vsevolod Kuzmin, Cemalettin Göbezez, Aytekin Albuz, Sırrı Ali Talay); the Lieds used for vocal training are Brahms, Mozart, Schubert's fascicle Lieds and Beethoven Lieds, the Arie antiche sources used in vocal training classes, the piano accompanied by Gülşen Şimşek and Keriman Davran (Composer: A.Scarlatti, CB Pergolesi, CWGluck), and the Arias of Mozart, Donizetti, Puccini and GF Handel; the other musical works used in the vocal training are (if any) the Napolitens, the difficulty of sorting the pieces used in the vocal training from simple to complicated in the form of school songs, turkish Lieds, Arie antiches, Arias, the difficulties in transposing the problems encountered in vocal training and not having piano accompaniments of each book; it is also figured out that the sources are inadequate, that the pieces in foreign languages are not written in Turkish and a common repertoire has not been determined in music education branches and that the pieces which are not particularly preferred in the vocal training courses will compel the sound limits of the students and besides, it is also precipitated that the pieces in foreign languages are showing incongruity in terms of melodic harmony, the repertoire that the students should vocalize in particular during vocal training courses are school songs, folk songs and napoliten and the acquisitions in the contents of the vocal training courses are found to have a great effect on repertoire formation.
Collections