Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Denizli ilindeki sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimi ile ilgili görüşlerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Denizli ilinin de içinde bulunduğu ülkemiz tarihi kültürel miras ögeleri bakımından oldukça zengin bir geçmişe sahiptir. Bu tarihi kültürel miras ögelerini gelecek nesillere aktarmak için en büyük görev sosyal bilgiler öğretmenlerine düşmektedir. Bundan dolayı çalışmada sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşlerine yer verilmiştir.Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim döneminde Denizli ilinde bulunan 12 ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma için, 20 sosyal bilgiler öğretmeninin görüşleri alınmıştır. Öğretmenlerin cevaplandırmaları için 7 tane açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu oluşturulmuştur. Ortaya çıkan verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin tarihi kültürel miras ögelerine ve tarihi kültürel miras eğitimine karşı ilgisiz olmadıkları ve programda bu konunun yeterince yer verilmesine rağmen 5. 6. ve 7. sınıf düzeylerinde yoğun verilmediğini belirtmişlerdir. Tarihi kültürel miras eğitimi verilirken görsel materyal eksikliği en çok karşılaşılan sorun olmuş ve bu konunun öğrencide kalıcı olması için en çok tercih edilen yöntem ve teknik ise gezi gözlem olmuştur. Tarihi kültürel miras eğitimi için sosyal bilgiler dışında Türkçe dersinde de verilmesinin uygun olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca çalışmaya katılan öğretmenler bulundukları il olan Denizli'deki tarihi kültürel miras ögelerine karşı ilgisiz olmadıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Kültür, Tarihi Kültürel Miras, Tarihi Kültürel Miras Eğitimi The aim of this study is to reveal what social studies teachers in Denizli have about their views on historical heritage education. Our country, which includes Denizli province, has a rich history in terms of its historical cultural heritage. The greatest task of transferring these historical heritage items to future generations falls into teachers of social studies. Therefore, in the study, social studies teachers' opinions about historical cultural heritage education were included.In the study, phenomenology model which is one of the qualitative research methods was used. The study was conducted in 12 secondary schools in the province of Denizli during the 2016-2017 education period. For this study, 20 social studies teachers' opinions were taken. An interview form consisting of 7 open-ended questions was created for the teachers' answers. Content analysis method was used in the analysis of the resulting data.As a result of the research, they stated that teachers were not indifferent to historical cultural heritage items and historical cultural heritage education, and that they were not intensive at 5th, 6th and 7th grade levels, although this was adequately included in the program. The lack of visual material was the most frequently encountered problem in the historical cultural heritage education and the most preferred method and technique was the trip observation. They pointed out that it is appropriate to give historical cultural heritage education in Turkish course besides social studies course. In addition, the teachers who participated in the study were found to be indifferent to the historical cultural heritage documents in the province of Denizli.Key Words: Social Studies, Culture, Historical Cultural Heritage, Historical Cultural Heritage Education
Collections