Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığının 2012 yılında 4. sınıflarda okutulmak üzere yayımlamış olduğu İlköğretim Türkçe 4 Öğretmen Kılavuz Kitabında yer alan Fernald Tekniğinin uygulanabileceği on adet metin belirlenerek uyarlanmıştır. Metin seçiminde tür, konu, uzunluk vb. koşullar aranmamıştır.Belirlenen on metnin her biri için 20'şer sorudan oluşan başarı testleri hazırlanmıştır. Soru hazırlama evresinde sadece metnin içeriğiyle ilgili değil, 4. sınıf kazanımlarıyla ilgili de sorular hazırlanmıştır. Belirlenen on metinden bir tanesi ön-test olarak uygulanmıştır. Sekiz tanesi süreç metni ve bir tanesi son-test olarak uygulanmıştır.Araştırma Yozgat, Boğazlıyan Uzunlu Atatürk İlkokulu ve Çalapverdi İlkokulu'nun 4. sınıflarında yapılmıştır. Her iki sınıfta da 18 öğrenci bulunmaktadır. Uzunlu Atatürk İlkokulu 4. sınıfı deney grubu, Çalapverdi İlkokulu 4. sınıfı kontrol grubu olarak random (rastgele) yöntemle belirlenmiştir. Ön-test uygulaması sonrasında elde edilen veriler TESTAN programı ile analiz edilerek başarı ortalamaları elde edilmiştir. Başarı puanları SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Kontrol grubunun ön-test başarı ortalaması deney grubunun başarı ortalamasından yüksektir. Deney ve kontrol grubunun başarı puanları arasında bu fark istatistikî olarak anlamlı çıkmamıştır.Diğer 8 süreç metni her hafta bir uygulama olacak şekilde kontrol grubuna araştırmacı tarafından okunmuş, ardından test uygulanmıştır. Bir tane test ise son-test olarak uygulanmıştır. Fernald tekniğine uyarlanmış aynı metinler araştırmacı tarafından deney grubuna araç-gereçle desteklenerek okunmuş, ardından test uygulanmıştır. Testler sonunda elde edilen veriler TESTAN programı ile analiz edilmiş, başarı puanları ve puan ortalamaları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda deney grubunun başarı ortalaması kontrol grubunun başarı ortalamasından yüksek olduğu görülmüştür. SPSS 21 ile yapılan analiz sonunda deney ve kontrol grubunun başarı puanları arasında bu fark istatistiki olarak anlamlı çıkmamıştır.Bu sonuç, Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin, öğrencilerin dinlediğini anlama becerilerini olumlu yönde etkilediğini fakat bu etkinin istatistikî sonuçları etkilemediğini göstermektedir. Araç-gereçlerle ve duyularla zenginleştirilmiş dinleme etkinliklerinin daha verimli ve etkileyici olduğu gözlemlenmiştir. In this research, the effects of adapted texts for Fernald Technique on listening compherension of the 4th grade students have been researched. For this purpose, 10 texts that Fernald Technique can be applied which arein Primary School Turkish Teacher's Book 4, published by Ministry of Education in 2012 for using at the 4th grade have been selected and adapted. Any conditions like type, subject, length etc. have not required on the text selections.Achievement tests consisting of 20 questions have been prepared for each 10 selected texts. While preparing questions, have been prepared not only about contents but also 4th grade objectives. One of the 10 selected texts have been applied as pre-test. Other 9 texts and achievement tests have been applied in duration.Research has been carried out among the 4th grade students Boğazlıyan Uzunlu Atatürk Primary School and Çalapverdi Primary School in Yozgat. In both classes, there have been 18 students. Uzunlu Atatürk Primary School 4th grade class has been determined as experimental group, Çalapverdi Primary School 4th grade class has been determined as control group randomly. Geathering the datas after the pre-test have been analized by TESTAN programme, achievement averages have been gained. Achievement averages have been analized with SPSS 21 programme. Achievement average of control group have been higher than experimental group. Difference between achievement scores of experimental and control groups have been statistically not significant. The other 9 listening texts providing one application in each week have been read to control group by the researcher and then the tests have been applied. The same texts which have been adapted for Fernald Technique has been read by researcher to the experimental group by supporting them with materials and then tests have been applied. The results of applied tests have been analized by TESTAN programme, and the achievement scores and score averages have been determined. As a result of applications, the achievement scores of experimental group have been higher than the scores of the control group. As a result of analysis made with SPSS 21, difference of the achievement scores between experimental and control groups has not emerge statistically significant. This result reveals that the adapted texts for Fernald Technique have affected the listening compherension of students positively but this has not affected the statistic results. It has been observed that listening activities enriched with materials and sensories are more productive and efficient.
Collections