TEZLER: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 47
-
Item analysis of multiple choice final exam of noncompulsory preparatory students: A study at a state university
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-27)Bu çalışmanın amacı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde (MAKU) isteğe bağlı hazırlıkokuyan 210 öğrenciye uygulanan çoktan seçmeli final sınavlarını incelemektir. Buçalışma sınavları özellikle çoktan seçmeli soruların üç ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okuryazarlığı ve alan bilgisi yeterliliklerinin karşılaştırılması: SDÜ-MAKÜ örneği
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Çağımızın gerektirdiği koşullara ve sürekli gelişen teknolojilere uyum sağlayabilmek için bireylerin eğitimi önemli bir durum haline gelmiştir. Eğitimin kalitesini arttırabilmenin bir koşulu da öğretmenlerin kalitesini ... -
SQL öğrenimi için oyunlaştırma destekli uyarlanabilir öğrenme ortamı: Geliştirme, uygulama, değerlendirme
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-13)Bu araştırmanın amacı, veri tabanı dersini alan öğrencilerin SQL sorgulama dilini en iyi şekilde öğrenmesini sağlayacak bir öğrenme ortamının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda dört seviyeden ... -
5-8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının etkinlikler temelinde eleştirel düşünme standartları bakımından incelenmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Fen öğretim programında; araştırmacı kimliğinin, düşünme becerilerinin ve bilimsel süreç becerilerinin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır. Düşünme becerileri içerisinde yer alan eleştirel düşünme becerisi, yapısal ... -
A comparative study on public and private secondary school students` foreign language anxiety: Students` and teachers` perceptions
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-29)Bu çalışma ortaokul öğrenci ve öğretmenlerinin yabancı dil öğrenme kaygılarını araştırmaktadır. Aynı zamanda, bu çalışmanın amacı, devlet ve özel orta okulda okuyan öğrencilerin yabancı dil kaygılarını karşılaştırmaktır. ... -
The effects of Quizlet on students` and efl teachers` perceptions on vocabulary learning / teaching process
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-22)Bu araştırmanın amacı FATİH Projesi ve Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi çerçevesinde ve 'eTwinning İngilizce Olimpiyatları` projesinde yer alan Quizlet adlı web aracının 8.sınıf öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenimine ... -
English language teachers` and learners` perceptions concerning assessment and evaluation processes in EFL classrooms at Turkish science and arts centers
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmanın amacı, Türk Bilim ve Sanat Merkezlerindeki İngilizce öğretmenlerinin ve bu merkezlerde İngilizce derslerine katılan öğrencilerin İngilizce dersinin ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin algılarını ... -
Okul yöneticilerinin ve bilişim teknolojileri rehber öğretmenlerinin teknoloji liderlik yeterliliklerinin karşılaştırılması
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-05)Bu çalışmanın amacı Isparta ilindeki okul yöneticileri ve bilişim teknolojileri (BT) öğretmenlerinin teknoloji liderliği yeterlilik düzeylerini belirlemek, kıyaslamak ve bu düzeylerin demografik özelliklerle ilişkilerini ... -
English language teachers` views on teaching and assessment of writing skills at secondary school level
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-06)Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin derslerinde yazma becerilerini öğretmek için kullandıkları teknikler hakkındaki görüşlerini incelemektir. Ayrıca, bu çalışma ortaokul düzeyindeki öğrencilerin yazma becerilerini ... -
Okul öncesi dönem çocuklarına oyunlaştırma ile algoritma eğitimi verilmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-16)Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarına oyunlaştırma ile algoritma eğitimi verilmesidir. Araştırma kapsamında 2018-2019 eğitim- öğretim yılı güz döneminde Konya Ereğli Bil Kolejinde öğrenim gören 12 okul öncesi ... -
Görme engelliler ortaokullarında görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerine göre fen bilimleri dersi kazanımlarının gerçekleşebilme durumunun belirlenmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-10)Fen bilimleri dersi çocuğun dünyayı ve yaşadığı ortamı daha iyi anlamasını, neden sonuç ilişkisi kurmasını, zihinsel süreçleri kullanarak yeni bilgiler üretebilmesini sağladığı için, tüm öğrencilere öğretilmesi oldukça ... -
The evaluation of an EFL textbook `Face2Face elementary` from teachers` and students` perspectives
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-30)İngiliz dili öğretimi alanında herkese uyan, her şeyde her zaman en iyi olabilecek mükemmel bir ders kitabı yoktur. Bununla birlikte, alanyazında öğrencilerin ihtiyaç ve ilgi alanlarını, öğretmenlerin beklentilerini ve ... -
Ön lisans öğrencilerinin programlama dili öğretimine yönelik genel görüşleri, karşılaştıkları zorluklar ve önerilerinin incelenmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-15)Bu araştırmanın amacı, ön lisans öğrencilerinin nesne tabanlı programlama dili öğretimine yönelik görüşleri, karşılaştıkları zorlukları ve önerilerini ortaya çıkarmaktır. Yöntem olarak nitel araştırma paradigmasına dayalı ... -
The effect of authentic captioned videos on learningcollocation and content comprehension in foreignlanguage education context
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu çalışma, hedef dilde altyazılı otantik videoların yabancı dil eğitimi bağlamında eşdizimli sözcük öğrenimi ve video içeriğini kavrama üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayıamaçlamaktadır. Çalışmanın katılımcıları, Isparta, ... -
Bilgisayar destekli öğretim yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin elektrik enerjisi konusunda akademik başarısına etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-18)Bu tez çalışması, mevcut öğretim programıyla uyumlu yöntemler ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisi üzerine odaklanmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Isparta ... -
Language instructors` and teacher trainers` perceptions of code-switching and code-mixing in foreign language classrooms
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Ulusal eğitim sistemimizde en çok eleştirilen konulardan biri yabancı dil eğitimidir. Uygulamadaki sorunların yanı sıra, genel olarak öğrenme ve öğretme süreçlerini kısıtlayan sebeplerden biri de öğrenenlerin `Türklük` ... -
6., 7. ve 8. sınıf fen bilimleri öğretim programı kazanımlarının ve değerlendirme sorularının incelenmesi: Solo taksonomisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışmada fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan kazanımların ve ders kitabında yer alan değerlendirme sorularının SOLO Taksonomisi'ne göre analizi ve değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışma, doküman ... -
Robotik programlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-21)Araştırmanın amacı ilköğretim altıncı sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi içerisinde robotik programlama eğitimi verilerek bu eğitimin öğrencilerin düşünme becerilerine ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi ... -
İlkokulda kodlama eğitimi: Sınıf öğretmenleri örneği
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, girdikleri sınıf düzeylerine göre gerçekleştirdikleri kodlama eğitimi ve uygulama sürecini derinlemesine incelemektir. Bu doğrultuda öğretmenlerin ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilgisi eğitimine yönelik tutumuna bilim merkezinin etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Konya ilinin Çumra ilçesinde Numan Danış İmam Hatip Ortaokulunda öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin bilim merkezine gitmeden önce ve gittikten sonra fen dersine karşı ...