Ön lisans öğrencilerinin programlama dili öğretimine yönelik genel görüşleri, karşılaştıkları zorluklar ve önerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ön lisans öğrencilerinin nesne tabanlı programlama dili öğretimine yönelik görüşleri, karşılaştıkları zorlukları ve önerilerini ortaya çıkarmaktır. Yöntem olarak nitel araştırma paradigmasına dayalı durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bilgi Yönetimi ön lisans programlarında öğrenim görmekte olan 22 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler odak grup görüşmesi yoluyla 4 farklı grup üzerinden toplanmıştır. Elde edilen bulgular programlama diline ilişkin görüşleri, programlamada karşılaşılan zorluklar, programlamanın zevkli yanları, programlamanın nasıl öğretilmesine yönelik görüşler, lise eğitiminin programlamaya katkısına yönelik görüşler, programlamada hata ile karşılaşınca yapılanlar ve programlamaya ayrılan vakit temaları altında toplanmıştır. Önceki öğrenim yaşantılarında programlama eğitimi almayanların başlangıç düzeyinde zorlandıkları ama ilerleyen süreçte eksikliklerini giderdikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin en fazla problem yaşadığı konunun programlama dili yazım kuralları ile ilgili olduğu belirlenmiştir. Katılımcılar programlamanın; birebir eğitim yöntemleriyle ve uygulamalı olarak öğretilmesinin daha etkili olacağını inanmaktadır. Bu çalışmanın programlama dili öğretiminde yaşanan zorlukları ortaya çıkarması yönüyle kodlama eğitimine katkıda bulunacağı ve bu alanın eğitimcilerine daha etkili bir programlama öğretimi yapma noktasında yön gösterme ve rehberlik edeceği düşünülmektedir. The aim of this study is to reveal associate's degree students' general opinions, difficulties and suggestions for teaching programming languages. A case study model based on the qualitative research paradigm was used as a research methodology. The study group was composed of 22 students who have been studying at Burdur Mehmet Akif Ersoy University. The data were collected through focus group interviews with 4 different groups. The findings were grouped under such themes as opinions on programming languages, difficulties in programming, enjoyable aspects of programming, opinions on how to teach programming, opinions on the contribution of high school education to programming, actions taken when faced with errors, and time devoted to programming. It was determined that those who did not have programming education in their previous education life had difficulty at the beginning level, but they were able to overcome their deficiencies during the process. In addition, it was found that the subject that students suffered most were related to the programming language writing rules. Participants believe that programming will be more effective with one-to-one training methods and practical teaching. It is thought that this study will contribute to the ongoing efforts on the development of coding curriculum and will guide the educators in this field on the point of having a more effective programming teaching.
Collections