The evaluation of an EFL textbook `Face2Face elementary` from teachers` and students` perspectives
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngiliz dili öğretimi alanında herkese uyan, her şeyde her zaman en iyi olabilecek mükemmel bir ders kitabı yoktur. Bununla birlikte, alanyazında öğrencilerin ihtiyaç ve ilgi alanlarını, öğretmenlerin beklentilerini ve kurumsal hedefleri belirleyip uygun kriterlerle değerlendirerek sonuçlarla en iyi şekilde eşleşen optimal bir ders kitabı seçmenin mümkün olduğunu göstermeyi amaçlayan sayısız ders kitabı değerlendirme çalışması bulunmaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışma ise MSKÜ'de yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin ve İngilizce öğretim elemanlarının `face2face Elementary` ders kitabına dair algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Söz konusu ders kitabının değerlendirilmesi biri öğretim elemanları diğeri öğrenciler için hazırlanmış iki anket aracılığıyla makro düzeyde yapılmıştır. 160 öğrenciye 6 kriter temelinde öğrenci ders kitabı değerlendirme anketi uygulanmış ve 12 İngilizce öğretim elemanı ile de 8 kriterden oluşan ders kitabı değerlendirme anketi yapılmıştır. Elde edilen veriler, her bir maddenin ortalama, sıklık, stardart sapma ve yüzdelik detaylarını veren bir istatik paketi olan SPSS 10.0 ile analiz edilmiş ve kitabın katılımcılar tarafından değerlendirmeleri bu analizler ışığında yorumlanmıştır. Sonuçlar `face2face Elementary'nin hem öğretim elemanları hem de öğrenciler tarafından genel olarak olumlu eleştiriler aldığını ortaya koymuştur. Ancak, ders kitabının gerçek hayata uygunluk ve kültürel duyarlılıkla ilgili sunduklarından öğrencilerin tam anlamıyla tatmin olmadığı ve öğretim elemanlarının beklentilerini de zaman zaman karşılamadığı tespit edilmiştir. There is no perfect, one-size-fits-all textbook that can be the best at everything in the field of English Language Teaching (ELT). Nevertheless, there is a myriad of textbook evaluation studies in the literature which have aimed to demonstrate that it is possible to select an optimal textbook matching the set of learners' needs and interests in an optimal way, ELT teachers' expectations and institutional goals by establishing and assessing a set of suitable criteria. Accordingly, this study aims to identify the perceptions of EFL learners and ELT teachers towards `face2face Elementary` within the context of MSKU. The evaluation of the concerned textbook was carried at macro level through two questionnaires – one for teachers and one for students. Student textbook evaluation questionnaire on the basis of 6 criteria was administered to 160 students and teacher questionnaires including a set of 8 criteria were conducted with 12 ELT teachers. The data obtained was analysed via SPSS 10.0, a statistic package that gives out means, frequencies, standard deviations and percentages, for each item to interpret their overall evaluation of the textbook. The results revealed that both the teachers and the students held positive views in general about `face2face Elementary`. However, it was found that the teachers' expectations from the textbook were not fulfilled at times and the students were not fully satisfied with what the textbook offered in terms of authenticity, real life associations and cultural sensitiveness.
Collections