Browsing TEZLER by Issue Date
Now showing items 1-20 of 47
-
Programlama eğitiminde probleme dayalı öğrenmeye yönelik Arduino etkinliklerinin kullanılması: Bir eylem araştırması
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, programlama eğitiminde probleme dayalı öğrenmeye yönelik Arduino etkinliklerinin öğrencilerin programlama dersine yönelik tutumlarında ve problem çözme becerilerinde ne tür değişikliklere neden ... -
Foreign language examination (FLE) test takers` foreign language learning attitude, motivation and test anxiety in Turkey
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı yabancı dil sınavına giren veya girecek olan kişilerin yabancı dile karşı tutumları, motivasyonları ve yabancı dil sınavıyla ilgili sınav kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Türkiye'de ... -
Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev/görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ters yüz sınıf modelinin üniversite öğrencilerinin akademik başarısı, ödev/görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisini belirlemek ve modele ilişkin öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. ... -
Learner preferences for individual and paired speaking tests in a multicultural efl context
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma çok kültürlü bir öğrenme ortamındaki öğrencilerin birebir ve eşli olmak üzere iki ana konuşma sınavı çeşidiyle ilgili düşüncelerini ön planda tutmaktadır. Bu yüzden, bu araştırma Türkiye'de İngilizcenin ... -
Mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonuna etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye'de eğitim ortamlarında kullanılan tablet bilgisayarlarda mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımı ve etkilerinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda ortaöğretim ... -
Fen dersleri (fizik, kimya ve biyoloji) öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji farkındalık düzeylerinin incelenmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde, artan enerji talebi ve fosil yakıtların (kömür, petrol ve gaz) sebep olduğu artan çevre sorunları sebebiyle yenilenebilir enerji kaynaklarına olan ilgi artmıştır. Bilim insanları fosil yakıtların yerini alabilecek, ... -
Okul kültürü, teknoloji liderliği ve destek hizmetlerinin teknoloji entegrasyonu üzerindeki rolü: Bir yapısal eşitlik modelleme çalışması
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimde teknoloji entegrasyonu pek çok unsurdan etkilenen çok boyutlu ve karmaşık bir süreçtir. Önceki araştırmalar, teknik altyapı ve öğretmen yeterlilikleri gibi sorunların reformlar ve hizmet içi eğitimlerle zamanla ... -
Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile eğitime teknoloji entegrasyonuna yönelik davranışları arasındaki ilişki: Bir yapısal eşitlik modellemesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri, teknoloji entegrasyonu öz-yeterlikleri, öğretim teknolojileri sonuç beklentileri, eğitim teknolojilerine yönelik ilgileri ve eğitim teknolojilerini kullanmaya ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Bir Delphi çalışması
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgi toplumuna geçiş sürecinde bilginin üretilmesi, paylaşılması, elde edilmesinde kullanılan yöntemler değişmektedir. Bu değişimle birlikte bilişim teknolojileri eğitim ortamlarında daha fazla kullanılmaya başlanmıştır. ... -
Yeni medya okuryazarlığı, iletişim becerileri ve demokratik eğilim: Bir yapısal eşitlik modellemesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin Web 2.0 teknolojileri ile gelişmiş yeni medya okuryazarlık (YMO) düzeyleri, iletişim becerileri ve demokratik eğilimleri arasındaki nedensel ilişkileri açıklayan teorik bir ... -
Assessment preferences and test anxieties of foreign and Turkish university students in English preparatory classes
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık sınıfındaki öğrencilerin değerlendirme tercihlerini ve test kaygılarını araştırmak ve bu iki bağımlı değişken arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Ayrıca bu çalışmada ... -
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin canlılar dünyasını gezelim, tanıyalım ünitesinde yaptıkları çevre projelerinde kazandıkları değerlerin tespit edilmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-05)Bu çalışmada, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin ''Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım'' ünitesinde, yaptıkları çevre projelerinde kazandıkları değerlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2016–2017 ... -
Akademisyen dijitalleşme ölçeğinin geliştirilmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-16)Çalışmanın amacı; akademisyenlerin dijitalleşme derecelerini belirlemek için ölçek geliştirmektir. Çalışmada dijitalleşme derecesinin belirlenmesi kısmında teknolojinin eğitimde kullanımı, teknoloji ve mesleki gelişim, ... -
The effect of an online flipped reading classroom model on pre-service English language teachers` foreign language reading anxiety
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-07)Eğitim teknolojisinde meydana gelen son gelişmeler ile birlikte öğretimde pek çok yenilikçi eğilimler ortaya çıkmıştır Yeni bir pedagojik yaklaşım olan ''Ters-Yüz Eğitim Modeli'',eş zamanlı (asenkron) ... -
Programlama eğitiminde robotik kullanımının akademik başarı, bilgi-işlemsel düşünme becerisi ve öğrenme transferine etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-12)Bu araştırmanın amacı, programlama eğitiminde robotik kullanımının öğrencilerin akademik başarısı, bilgi-işlemsel düşünme becerisi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisini belirlemek ve kullanılan robotik setlere ilişkin ... -
Okul yöneticilerinin ve bilişim teknolojileri rehber öğretmenlerinin teknoloji liderlik yeterliliklerinin karşılaştırılması
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-05)Bu çalışmanın amacı Isparta ilindeki okul yöneticileri ve bilişim teknolojileri (BT) öğretmenlerinin teknoloji liderliği yeterlilik düzeylerini belirlemek, kıyaslamak ve bu düzeylerin demografik özelliklerle ilişkilerini ... -
The effects of Quizlet on students` and efl teachers` perceptions on vocabulary learning / teaching process
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-22)Bu araştırmanın amacı FATİH Projesi ve Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi çerçevesinde ve 'eTwinning İngilizce Olimpiyatları` projesinde yer alan Quizlet adlı web aracının 8.sınıf öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenimine ... -
Robotik programlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-21)Araştırmanın amacı ilköğretim altıncı sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi içerisinde robotik programlama eğitimi verilerek bu eğitimin öğrencilerin düşünme becerilerine ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi ... -
İlkokulda kodlama eğitimi: Sınıf öğretmenleri örneği
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, girdikleri sınıf düzeylerine göre gerçekleştirdikleri kodlama eğitimi ve uygulama sürecini derinlemesine incelemektir. Bu doğrultuda öğretmenlerin ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilimlerinde kullandıkları bellek destekleyici ipuçlarının tespit edilmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Bu araştırma, Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilimlerinde kullandıkları bellek destekleyici ipuçlarını tespit etmek ve fen bilimlerinde kullanılan bütün bellek destekleyici ipuçlarını bir araya getirmek amacıyla ...