Robotik programlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı ilköğretim altıncı sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi içerisinde robotik programlama eğitimi verilerek bu eğitimin öğrencilerin düşünme becerilerine ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi incelemektir. Her hafta sonunda öğrenci yaşantıları tespit edilmiştir. Bu amaçla 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Uşak merkezde bulunan bir devlet okulunun ortaokul 6. sınıfında okuyan 20 öğrenciye 4 haftalık robotik programlama eğitimi uygulanmıştır. Video kaydı, eleştirel düşünme becerisi ölçeği ve etkinlik algısı ölçekleri kullanılarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara yer verilmiş ve robotik programlamanın eğitim müfredatına dâhil edilmesine, araştırmacılara ve uygulamaya yönelik önerilerde bulunulmuştur. Çalışmada tek grup öntest sontest deneysel model kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımlı örneklemler t testi kullanılmıştır. Etkinlik algısı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması süreci tam sonuçlandırılmadığından elde edilen veriler madde bazında yorumlanmıştır. Araştırma sonunda deney grubundaki öğrencilerin ön-test ve son-test algı puanları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Etkinlik algısı ölçeği sonunda öğrencilerin robotik kodlama ile ilgili olumlu yaşantılara sahip oldukları gözlemlenmiştir. The goal of this study was to determine the effectiveness of robotic programming education on learner's thinking skills and critical thinking skills at the 6th grade elementary school level. Student experiences were determined after each week. For this purpose, in the 2017-2018 academic year, 4 weeks of robotic programming training was applied to 20 students in the 6th grade of a public school in Uşak. The research was conducted by using video recording, critical thinking skill scale and activity perception scales. At the end of the research, the findings obtained were included and suggestions were made for the inclusion of robotic programming in the education curriculum and for the researchers and the application. In this study, one group pretest posttest experimental model was used. In the analysis of quantitative data, dependent samples t test was used. As the process of adapting the perception of efficacy scale into Turkish was not fully concluded, the data obtained were interpreted on a substance-by-item basis. At the end of the study, a significant difference was found between the pre-test and post-test perception scores of the students in the experimental group. At the end of the activity perception scale, it was observed that students had positive experiences about robotic coding.
Collections