TEZLER: Recent submissions
Now showing items 81-98 of 98
-
Sosyal bilgiler dersinde coğrafya öğretimi: Öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-23)Sosyal bilgiler öğretmenlerinin coğrafya öğretimine dair düşüncelerinin incelenmesi adına hazırlanan bu çalışmada; öğretmenlerin coğrafya konularının nasıl işlendiği, coğrafya öğretimine yönelik algıları ve daha iyi bir ... -
Darbe ve darbe girişimlerinin sosyal bilgiler eğitim programlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Bu çalışmada Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar ilkokul ve ortaokul seviyesinde yayımlanan Sosyal Bilgiler öğretim programları amaç, içerik, eğitim durumu gibi açılardan incelenmiştir.Çalışma, genel olarak Türkiye'de ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ve ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-22)Bu tezin amacı; sosyal bilgiler dersi gören ortaokul öğrencilerinin ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik beklentilerini belirlemek, bu beklentilerin nasıl ve neden ortaya ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görev yaptıkları yakın çevreye ait tarihi, coğrafi ve kültürel özellikleri hakkındaki farkındalıkları ve bunları derse aktarım biçimleri
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Bu çalışmada Sivas ili örneği üzerinden sosyal bilgiler öğretmenlerinin görev yaptıkları yakın çevrelerine ait tarihi, coğrafi ve kültürel özellikler hakkında farkındalıklarını ve bunları derse aktarım biçimlerini incelemek ... -
Köy enstitülerinde uygulanan eğitim programlarının çoklu zeka kuramı açısından incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-26)Bu çalışmada Köy Enstitülerinde okutulan ve Çoklu Zekâ Kuramını oluşturan her bir zekâ türünü etkileyen ve geliştirici nitelikte olan dersler, bu derslerin eğitimprogramları ve bu programlar çerçevesinde yapılan bedensel ... -
Matematik öğretmenlerinin sözsüz ispat becerilerinin pisagor teoremi bağlamında incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Bu çalışmada matematik öğretmenlerinin sözsüz ispat yapma becerilerini Pisagor teoremi bağlamında incelemek amaçlanmıştır. Çalışma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada açıklama olmaksızın yalnızca görseller verilmiş ... -
İlkokula farklı yaş gruplarında başlamış ortaokul öğrencilerinin öz yeterlik inancı kaynakları ve benlik saygısı bakımından karşılaştırılması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu araştırma, ilkokula farklı yaş gruplarında başlamış ortaokul öğrencilerinin öz yeterlik inancı kaynakları ve benlik saygısı bakımından karşılaştırılmasını amaçlayan betimsel bir çalışma olarak hazırlanmıştır. Bu amaç ... -
Öğretmen odalarının fiziksel-mekansal koşulları ve eşya, araç-gereç donanımının araştırılması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu tez çalışması eğitim-öğretim faaliyetlerinin verildiği ortamların bir birimi olan öğretmen odalarının yapı (fiziksel-mekansal) ve araç-gereç (eğitim materyalleri, mobilya, kişisel eşya vd.) özelliklerini, öğretmenlerin ... -
12.sınıf öğrencilerinin sözsüz ispat becerilerinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Bu çalışmanın amacı 12. Sınıf öğrencilerinin sözsüz ispat becerilerini incelemektir. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Sivas merkezindeki bir özel okulda 12.sınıfa devam eden 67 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile ruminatif düşünme biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile ruminatif düşünme biçimlerinin çeşitli değişkenler ile ilişkisini incelemek amacıyla ilişkisel tarama modeline dayalı olarak yapılan betimsel bir ... -
Ortaokul öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ile değerlendirme uygulamalarına yönelik algıları arasındaki ilişkilerin kanonik korelasyon analizi ile incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-30)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri dersinde benimsedikleri öğrenme yaklaşımları ile sınıf-içi değerlendirme ortamına ve değerlendirme görevlerine yönelik algıları arasındaki ilişkileri araştırmaktır. ... -
Kavramsal değişimi sağlayan materyallerle destekli 5E Öğrenme Modelinin fen akademik başarısına etkisi: Isı ve sıcaklık konusu örneği
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-23)Bu çalışmada kavramsal değişim metinleri destekli ve ilgili rehber materyallerle zenginleştirilmiş 5E öğrenme modelinin kavram yanılgılarının giderilmesindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Bu çalışmada nicel araştırma ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin genelleme becerilerinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-26)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin genelleme becerilerini sınıf ve akademik başarıya göre incelemek ve genelleme becerisinde farklı görsellerin etkisini araştırmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum ... -
Keşan`da klarnet icra kültürü ve informal öğrenme pratikleri
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Klarnetin yaygın olarak icra edildiği bilinen belirli bölgeler bizim evrenimizi daha iyi yansıtacağından Keşan yöresi araştırma konusu seçilerek bölgenin klarnet kültürü aydınlatılmak istenmiştir. Yapılan görüşme ve ... -
Kredi ve Yurtlar Kurumunda kalan kız öğrencilerin dijital temas alışkanlıklarının incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-10)Teknolojinin hızlı gelişimi günlük yaşamımızda da köklü değişimler meydana getirmiştir. Bu hızlı gelişim ve değişimler sonucunda bireyler artık dijital bir dünya ile doğrudan temas içindedir ve bu durumun da elbette olumlu ... -
Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-07)21.yy. tüm boyutlarıyla insanların hayatlarını, yaşam tarzlarını; eğitim, politika, siyaset, kültür, teknoloji bağlamında çok yönlü bir değişime uğratmış ve bu değişim günümüzde de devam etmektedir. Toplumun her alanını ... -
Türkiye`de coğrafya öğretmenliği programlarının genel durumu ve değerlendirilmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-02)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de Coğrafya Öğretmenliği Programını tercih eden öğrencilerin profillerini ve eğilimlerini belirleyerek programların mevcut durumlarından hareketle geleceğe yönelik değerlendirmeler ... -
Beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin ahlaki gelişim düzeylerinin eleştirel düşünme becerisi, empatik eğilim ve demografik değişkenlere göre incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu araştırmanın amacı, beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin ahlaki gelişimdüzeylerinin eleştirel düşünme becerisi, empatik eğilim ve demografik değişkenlere göreincelenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ...