Öğretmen odalarının fiziksel-mekansal koşulları ve eşya, araç-gereç donanımının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması eğitim-öğretim faaliyetlerinin verildiği ortamların bir birimi olan öğretmen odalarının yapı (fiziksel-mekansal) ve araç-gereç (eğitim materyalleri, mobilya, kişisel eşya vd.) özelliklerini, öğretmenlerin bu alanda geçirdikleri zaman süresini ve mekana ilişkin memnuniyet düzeylerini; cinsiyet, kıdem, okul türü-düzeyi ve branş değişkenleri ile ilişkisi içinde araştırmak amacındadır. Bu araştırma nitel yaklaşımla ve durum çalışması modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini ise 2017–2018 eğitim öğretim yılında Yozgat ili Akdağmadeni ilçesinde ilköğretim ve orta öğretim okullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır.Bu araştırmada veri toplama aracı olarak bu araştırma için geliştirilen `Öğretmenler Odası Günlüğü` formu kullanılmıştır.Nitel araştırma yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bu çalışmanın veri çözümlemesi içerik analizi yapılarak gerçekleştirilmiştir. This study of thesis is for the purpose of researching the structures (physical-spatial) of teacher' days which is a unit of the atmosphere where educational activities are given,and furnishing-tools (educational materials,furniture,personal belongings etc.)the time that teachers spend here,in this area and satisfaction levels while teachers spend their time here, with in the relations with the sexuality,seniority,type of school-level and the branch changes.This research has been carried out with qualitavite approach and in the model of situation study. Teachers working in secondary and elemantary schools during 2017-2018 academic year in Akdağmadeni distict,Yozgat province,constitude the universe of the research.In this research the form of `Diary of Teachers'Room`,which has been developed as a means of gathering information,has been used.
Collections