12.sınıf öğrencilerinin sözsüz ispat becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 12. Sınıf öğrencilerinin sözsüz ispat becerilerini incelemektir. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Sivas merkezindeki bir özel okulda 12.sınıfa devam eden 67 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler 7 sorudan oluşan veri toplama aracı ile yazılı olarak toplanmıştır. Toplanan veriler incelenmiş sınıflara ayrılarak kod ve kategoriler oluşturulmuştur. Çalışma sonunda elde edilen bulgular oluşturulan problemler ve alt problemler çerçevesinde değerlendirilmiştir. The aim of this study is to examine the non-verbal proof skills of 12th grade students, to reveal what the students understand in the given images. The research was carried out with 67 students attending 12th grade in a private school in the center of Sivas in the 2019-2020 academic year. The data were collected in writing with a data collection tool consisting of 7 questions. The collected data were divided into classes examined with appropriate reasons and categories, and codes and categories were created. Findings obtained at the end of the study were evaluated within the frame of created problems and sub-problems.
Collections