Kredi ve Yurtlar Kurumunda kalan kız öğrencilerin dijital temas alışkanlıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin hızlı gelişimi günlük yaşamımızda da köklü değişimler meydana getirmiştir. Bu hızlı gelişim ve değişimler sonucunda bireyler artık dijital bir dünya ile doğrudan temas içindedir ve bu durumun da elbette olumlu ve olumsuz sonuçları vardır.Araştırmanın amacı Kredi ve Yurtlar Kurumunda kalan kız öğrencilerin dijital yaşam temas alışkanlık durumlarının incelenmesidir. Bu kapsamda kız öğrencilerin günlük dijital yaşam süresi ne kadardır, sıklıkla hangi dijital mecrada zaman geçirmektedirler, dijital mecrada kalma süresinin mecra türüne göre aritmetik ortalaması nedir, neden dijital mecrada zaman geçirmektedirler, dijital temas sonucunda akademik başarıları etkilenmekte midir ve dijital yaşam gündelik yaşamlarını etkilemekte midir sorularına cevap aranmıştır.Araştırma kapsamında 2019-2020 eğitim öğretim yılında Sivas İl Müdürlüğüne bağlı Kredi ve Yurtlar Kurumunda kalan random yöntem ile seçilmiş 400 kız öğrenci nicel veriler için örneklem hacmini oluşturmaktadır. Nitel veriler için çalışma grubunu ise random yöntemle belirlenen 150 kız öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri tercih edilmiştir, karma desenlenmiştir. Bu nedenle bu araştırma amaç itibariyle bir durum tespit çalışmasıdır.Araştırmanın nicel verilerin toplanması için Dilci (2019) tarafından geliştirilen DİJİTANALİZ Tekniği kullanılmıştır. Nitel veriler için ise yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve veriler yüz yüze görüşme ile elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde sistem içerisinde uygun betimsel ve kestirimsel istatistiklerinde kullanıldığı DİJİTANALİZ Tekniği istatistik paket programı elektronik ortamda algoritmik bir sistemle gerçekleştirilmiştir. Nitel veriler ise frekans analizi ve söylem çözümlemesi eşliğinde frekans grafiği eşliğinde analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda Kredi ve Yurtlar Kurumunda kalan kız öğrencilerin günlük toplam dijital yaşam süresi 99340 dakika olarak saptanmıştır. Kız öğrencilerin ortalama dijital yaşam süresi ise 248,35 dakika (yaklaşık 4 saat 8 dakika) olarak bulunmuştur. Kız öğrencilerin en çok zaman geçirdiği dijital mecralar toplam temas dakikaları ve yüzdelik dilimlerine göre şu şekilde sıralanmıştır: %33,21 Instagram (32998 dakika), %31,10 Youtube (30899 dakika), %14,21 diğer mecralar (14119 dakika), %7,91 Televizyon (7867 dakika), %6,26 Oyun (6223 dakika), %5,47 Twitter (5441 dakika), %1,80 Facebook (1793 dakika). Bu mecralarda günlük geçirdikleri ortalama süreler ise şu şekildedir: Instagram (82,49 dakika), Youtube (77,24 dakika), diğer mecralar (35,29 dakika), Televizyon (19,66 dakika), Oyun (15,55 dakika), Twitter (13,6 dakika), Facebook (4,48 dakika). Kız öğrencilerinin %62,58'sinin dijital mecralarda eğlence amacıyla, %28,23'ünün gündemi takip etmek amacıyla ve %9,19'unun araştırma/iş amacıyla dijital mecralarda bulundukları saptanmıştır. Kız öğrenciler dijital temas sonucunda akademik başarılarının etkilendiğini düşünmektedirler. Kız öğrencilerinin %35,33'ü dijital yaşamlarının gündelik yaşamlarını olumsuz yönde etkilediğini düşünürken, %20'si dijital yaşamlarının akademik başarılarını olumlu yönde etkilediğini düşünmektedir. %22,67'si dijital yaşam ile akademik başarı arasında bir bağ olmadığını düşünürken, %22'si ise dijital yaşamın akademik başarılarını etkilemediğini savunmaktadır.Araştırma sonuçları doğrultusunda alan çalışanlarına ve dijital kullanıcılara yönelik farkındalık çalışmalarının yaptırılması, seminer ve konferanslar düzenlenmesi, eğitimler verilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Dijital Bağımlılık, Sosyal Medya, Netlessfobi, Nomofobi The rapid development of technology has brought about radical changes in our daily life. As a result of these rapid developments and changes, individuals are in direct contact with a digital world and of course, there are positive and negative consequences of this situation.Purpose of the research is Searching upon the Digtal Contact Habits and Level of the Students who Residing at Kredit and Hostels Institution. In this context, answers to questions have sought how long the daily digital life of female students is, which digital channels they often spend time with, what the arithmetic mean of the duration of stay in digital media by type of media is, why they are in digital media, whether academic success is affected by digital contact, and whether digital life affects their daily lives.Within the scope of the research, 400 female students residing at Kredit and Hostels Institution affiliated to Sivas Provincial Directorate selected by random method make up the sample volume for quantitative data. For qualitative data, the study group consists of 150 female students determined by random method.In the research, quantitative and qualitative research methods have preferred, and mixed design. For this reason, this research is a due diligence study.For the collection of the quantitative data of the research, The DIGITALIZATION Technique developed by Dilci (2019) has used. For qualitative data, a semi-structured interview form has prepared and the data has obtained through face-to-face interview. In the analysis of the quantitative data obtained in the study, The DIGITALIZATION technique statistical package program, which is used in appropriate descriptive and predictive statistics within the system, has carried out electronically with an algorhythmic system. Qualitative data, on the other hand, has analyzed along with frequency graph accompanied by frequency analysis and discourse analysis.In conlusion of the search, female student's, who Residing at Kredit and Hostels Institution, period of dijital life has been calculated as 99340 minutes. Female students' avarege period of digital life has been found about 248,35 minutes (4 hours and 8 minutes). It has also been calculated ın which digital channels t the females students has contacted the most, total contact period and percentiles like that : %33,21 Instagram (32998 minutes), %31,10 Youtube (30899 minutes), %14,21 other digital channels (14119 minutes), %7,91 Television (7867 minutes), %6,26 game (6223 minutes), %5,47 Twitter (5441 minutes), %1,80 Facebook (1793 minutes). The average time spent daily in these channels is as follows: Instagram (82,49 minutes), Youtube (77,24 minutes), other channels (35,29 minutes), Television (19,66 minutes), Game (15,55 minutes), Twitter (13,6 minutes), Facebook (4,48 minutes). It has been determined that 62.58% of female students are in digital channels for entertainment purposes, 28.23% of them are following the agenda and 9.19% of them are in digital channels for research / business purposes. Female students think that their academic success has been affected as a result of digital contact. While 35.33% of female students think that their digital lives affect their daily lives negatively, 20% think that their digital lives affect their academic success positively. 22.67% think that there is no link between digital life and academic achievement, while 22% argue that digital life does not affect academic achievements.In line with the results of the research, suggestions such as awareness raising activities, organizing seminars and conferences and providing trainings were offered to the field employees and digital users.Keywords: Digital Addiction, Social Media, Netlessfobia, Nomophobia
Collections