Matematik öğretmenlerinin sözsüz ispat becerilerinin pisagor teoremi bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada matematik öğretmenlerinin sözsüz ispat yapma becerilerini Pisagor teoremi bağlamında incelemek amaçlanmıştır. Çalışma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada açıklama olmaksızın yalnızca görseller verilmiş ve hangi matematiksel kavramlar ile ilişkilendirdikleri tespit edilmiştir. İkinci aşamada ise görseller ile birlikte hangi matematiksel ifadeye yönelik olduğu açıklamalar verilmiş ve ispat yapma süreçleri incelenmiştir. İlk aşama 20 matematik öğretmeni ile ikinci aşama ise bu öğretmenlerden gönüllü olan 7'si ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veriler iki farklı Pisagor teoreminin ispatına yönelik verilen görsel ile toplanmıştır. İlk aşamada elde edilen veriler içerik analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Daha sonra ikinci aşamada 7 matematik öğretmenin ispat yapma süreçleri incelenmiş ve ilk aşamadaki cevapları ile karşılaştırmalar yapılmıştır. Elde edilen bulgular Pisagor teoremine yönelik görsellerle karşılaştıklarını ve ispat sürecinde sergiledikleri davranışları açığa çıkarmıştır. Anahtar Kelimeler: İspat, Görselleştirme, Sözsüz İspatlar, Matematik Öğretmeni In this study, it was aimed to examine the proofs without words skills of mathematics teachers in the context of the Pythagorean theorem. The study was carried out in two stages. In the first stage, only visuals were given without explanation and it was determined which mathematical concepts they associated with. In the second stage, the explanations about the expression along with the visuals are given and the processes of making proof were examined. The first stage was conducted with 20 mathematics teachers and the second stage was conducted with 7 volunteers among those teachers. Case study, one of the qualitative research methods, was used in the study. The data were collected with the visual given for proof of two different Pythagorean theorems. The data obtained in the first stage were analysed by content analysis technique. Then, in the second stage, the proof-making processes of 7 mathematics teachers were examined and comparisons were made with the answers in the first stage. The findings revealed that they encountered visuals for the Pythagorean theorem and their behaviour during the proof process.Keywords: Proof, Visualization, Proofs Without Words, Mathematics Teacher
Collections