Köy enstitülerinde uygulanan eğitim programlarının çoklu zeka kuramı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Köy Enstitülerinde okutulan ve Çoklu Zekâ Kuramını oluşturan her bir zekâ türünü etkileyen ve geliştirici nitelikte olan dersler, bu derslerin eğitimprogramları ve bu programlar çerçevesinde yapılan bedensel ve zihinsel etkinlikler belirlenmiş ve betimlenmiştir. Bu araştırma betimsel bir araştırmadır. Bu çalışmada kaynak taraması yapılmıştır. Tarama sonucunda elde edilen bulgular, alt problemlere göre değerlendirilerek yorumlanmıştır. Araştırma konusu ile ilgili verileri toplayabilmek için tarama tekniğinden yararlanılmıştır. Köy Enstitüleri tarihsel bir olgu olduğu için araştırma konusu ile ilgili verileri toplarken `doküman incelemesi` kullanılmıştır.Çalışmanın sonucunda, 1943, 1947 Programlarının Çoklu Zekâ Kuramı ile aynı dönemde olmamasına rağmen çoklu zekâ temelli olarak hazırlandığı görülmüştür. 1953 Programının bilgi temeli ağır basmıştır. Bu programda diğer programlarda verilen çoklu zekâ temelli eğitim sınırlandırılmıştır. Çoklu Zekâ Kuramı alanlarının Köy Enstitüsü dersleri ve uygulamalarında yer aldığı görülmüştür. Öğrencilerin yeteneklerini destekleyici uygulamalar yapılmıştır. Yeteneklerin ortaya çıkarılma sürecinde desteklenerek sanat alanlarından birisini seçmeleri konusunda teşvik edilmiştir. Köy Enstitüleri Programları ve Çoklu Zekâ Kuramı büyük oranda benzerlik göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Köy Enstitüleri, Çoklu Zekâ Kuramı, Köy Enstitüleri Programı,Eğitim Programı InstitutesIn Terms Of Multiple Intelligence Theory` Master Thesis, Sivas, 2020.In this study, the courses that are taught in Village Institutes and which affect and develop each type of intelligence that form Multiple Intelligence Theory, educational curricula of these courses and physical and mental activities conducted within the framework of these programs are determined and described.This research is a descriptive research. In this study, source scanning has been done. The findings obtained as a result of the screening were evaluated according to the sub-problems and interpreted. Scanning technique was used to collect data on the subject of the research. Since the Village Institutes are a historical phenomenon, `document review` was used when collecting data on the subject of the research.As a result of the study, it was seen that the 1943, 1947 Curricula were prepared on the basis of Multiple Intelligence, although they were not in the same period with the Multiple Intelligence Theory. The knowledge base of the 1953 Curricula outweighed. In this curricula, multiple intelligence based education given in other curricula is limited. The fields of Multiple Intelligence Theory have been found to take place in the lessons and practices of the Village Institute. Practices supporting students' abilities were made. He was encouraged to choose one of the art fields by supporting them in the process of revealing talents. Village Institutes Curricula and Multiple Intelligence Theory are largely similar.Key Words: Village Institutes, Multiple Intelligence Theory, Village Institutes Curricula, Training Curricula
Collections