Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21.yy. tüm boyutlarıyla insanların hayatlarını, yaşam tarzlarını; eğitim, politika, siyaset, kültür, teknoloji bağlamında çok yönlü bir değişime uğratmış ve bu değişim günümüzde de devam etmektedir. Toplumun her alanını etkisi altına alan teknoloji eğitim politikalarını da etkilemektedir. Teknoloji ve internetin gelişmesiyle birlikte eğitim-öğretim süreci de çok amaçlı bir boyut kazanmaktadır. Teknolojinin öğretim sürecinde aktif olarak kullanılması daha verimli öğrenme ortamlarının meydana gelmesini sağlamakta, ülkelerin eğitim politikalarını, okulları, öğretmen ve öğrencileri yeni uygulama ve gelişmelere yöneltmektedir. Günümüzde ise teknolojik gelişmelere bağlı olarak öğrencilerin günlük yaşamında ve öğretimde Web 2.0 teknolojisi önemli hale gelmektedir.İlgili alan yazın incelendiğinde Web 2.0 teknolojileri ile ilgili çalışmaların daha çok öğretmen adayları ve öğretmenlere yönelik yapıldığı, Sosyal bilgiler dersine yönelik öğrenci başarısı ve tutumlarını ölçmeye çalışan herhangi bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmada, Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının Web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemleri, deneysel desenlerden olan Solomon Dörtlü Gruplar deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Sivas ili Merkez İlçesinde 2019-2020 eğitim öğretim yılının ilk döneminde Celal Bayar Ortaokulunda öğrenim görmekte olan 4 farklı sınıfta yer alan 6.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmanın verileri katılımcılardan `Sosyal Bilgiler Akademik Başarı Testi` ve `Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği` kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan başarı testi ile tutum ölçeğinden elde edilen verilerin analizinde SPSS 23.0 paket programı kullanılmıştır. Deney grubu ve kontrol grubunda yer alan öğrencilere başarı ve tutum testlerinin uygulanması ile elde edilen son test ortalama puanlarının deney grubunun lehinde ve kontrol grubundan oldukça yüksek olduğu belirlenmiştir. Buradan yola çıkarak Web 2.0 teknolojisi uygulamasının öğrencilerin akademik başarısına olumlu yönde etki ederek başarı sağladığı ve Sosyal bilgiler dersinde öğrenci tutumlarına olumlu yönde etki ettiği sonucuna ulaşılabilir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Web 2.0 Teknolojisi, Eğitimde Web 2.0 Teknolojisi 21st century in all its dimensions, people's lives, lifestyles; has undergone a multidimensional change in the context of education, politics, culture and technology and this change continues today. Technology that effects every area of the society also affects education policies. With the development of technology and the Internet, the education process also gains a multi-purpose dimension. The active use of technology in the teaching process ensures more efficient learning environments and directs countries, schools, teachers, students to new practices and developments. Today, depending on technological developments, Web 2.0 technology is becoming important in student's daily life and teaching.When the related literature was examined, it was founded that studies related to Web 2.0 technologies were mostly conducted for teacher candidates and teachers. No studies were attempted to measure student achievement and attitudes towards the Social Studies course. In this study, it is aimed to reveal the effect of teaching geography subjects using Web 2.0 technologies on students' academic achievement and attitudes in social studies education. In this study quantitative research methods, Solomon Quadruple Groups Pattern, one of experimental designs, were used. The universe of the research consists of 6th grade students in 4 different classes studying in Celal Bayar Secondary School in the first semester of 2019-2020 academic year in the central district of Sivas province. The data of this research were obtained by using ''Social Studies Academic Achievement Test'' and ''Social Studies Attitude Scale''. SPSS 23.0 package program was used in the analysis of the data obtained from the attitude scale and success test in the research. It was determined that the post-test average scores obtained by applying the success and attitude tests to the students in the experimental group and the control group were in favor of the experimental group and quite higher than the control group. From this point on view, it can be concluded that Web 2.0 technology application has a positive effect on student attitudes in the Social Studies course.Keywords: Social Studies, Web 2.0 Technology, Web 2.0 Technology in Education
Collections