Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 378
-
10–12 yaş kız tenisçilerde fonksiyonel antrenmanın biyomotor becerileri üzerine etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Fonksiyonel antrenman yeni bir kavram değildir. Günlük yaşam aktivitelerinin (GYA), rekreasyonel takipçiliğini ve spor performansını artırmak üzere tasarlanmıştır. Bu çalışmada branşa özgü yaş periyotlamasına göre yapılan ... -
11-12 yaş erkek yüzücülerde 7 haftalık farklı kara antrenmanlarının 100 metre serbest teknik derecesine etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-22)Bu araştırma, 11-12 yaş erkek yüzücülerde farklı kara antrenmanlarının 100 metre serbest teknikte; 50 metrelik olimpik havuzda yüzücülerin dereceleri, kol sayısı, kulaç temposu ve bir kolda alınan mesafeye etkisini belirlemek ... -
11-15 yaş balerinlere uygulanan kuvvet ve denge antrenmanlarının bale performansına etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-07)Bu araştırmada ortaokul bale öğrencilerinde geleneksel öğretim programlarına ek olarak uygulanan özel kuvvet ve denge antrenmanlarının öğrencilerin denge, izometrik ve izokinetik kuvvet ile bale performansı üzerine etkisini ... -
13-15 yaş kadın atletlerde kangoo jump ile yapılan antrenmanın denge, sprint ve durarak uzun atlama üzerine olan etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; 13-15 yaş kadın atletlerde 6 hafta boyunca kangoojump ayakkabıları ile yaptırılan antrenmanların; sprint, dinamik denge ve durarak uzun atlama becerilerine olan etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya ... -
2013 ve 2018 fen bilimleri öğretim programlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre karşılaştırılması
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-05)Eğitim geleceğe yapılan bir yatırım olarak değerlendirilirse, bireyin hem yakın hem de uzak geleceğe en iyi şekilde hazırlanması hem de bu yönde davranış değişikliğinin sağlanması gerekmektedir. Belirlenen amaç ve bu ... -
2018 hayat bilgisi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Mersin ili örneği)
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-11)Bu araştırmada, 2018 yılından itibaren ilkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda uygulanmaya başlanan Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, ... -
4+4+4 eğitim sistemi ile yeniden düzenlenen ortaokul matematik programı hakkında öğretmen görüşleri
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)4+4+4 eğitim sistemi ile yeniden düzenlenen ortaokul matematik programını matematiköğretmenlerinin görüşleri ışığında değerlendirmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilenölçme aracıyla yapılmış bir çalışmadır. ... -
4-6 yaş çocuklarda cimnastik antrenmanının büyüme ve biyomotor yetiler üzerine etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 4-6 yaş okul öncesi dönemdeki çocukların 12 haftalık cimnastik antrenmanının büyüme ve biyomotor yetileri üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya 93 öğrenci deney (47 kız, 46 erkek), 43 öğrenci ... -
5. sınıf öğrencilerinin sınıf içi etkinlik ve akademik başarı düzeylerine göre öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada, beşinci sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde sınıf içi etkinlik ve akademik başarı düzeyine göre öz-düzenleme stratejilerinin ve motivasyonel inançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma ... -
6. sınıf öğrencilerinin `Yenilenebilir enerji` konusundaki bilişsel yapılarının incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-30)Enerji, yaşamın her evresinde var olmuştur ve var olmaya devam edecektir. Gerek günlük yaşam açısından gerekse bütün sektörlerde önemli bir girdi olan enerji, kalkınma ve gelişmenin sürdürülebilmesi açısından gerekli, ... -
6. sınıf öğrencilerinin scratch ile süsleme etkinliklerinde matematiksel estetik rollerinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-11)Araştırmanın amacı 6. sınıf ortaokul öğrencilerinin Scratch kodlama programı ile süsleme etkinliklerini oluştururken kullandıkları stratejileri ve bu süreçte ortaya çıkan matematiksel estetik kavramları incelemektir. ... -
6. sınıf Türkçe dersi metinlerinin eleştirel düşünme bağlamında incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada 6. sınıf Türkçe dersinde işlenen metinlerin eleştirel düşünmeye özendiriciliği tartışma konusu edinilmiştir. Çalışmada Ata Tezbaşaran'ın bilişsel alan sınıflama önerisine paralel olarak on iki maddelik ... -
60 yaş üstü bireylerin yaşam doyumu sağlık algısı ve boş zaman aktivite tercihlerinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-11)Bu araştırmanın temel amacı, 60 yaş üstü bireylerin katıldıkları boş zaman aktivite türleriyle yaşam doyumu ve sağlık algısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini Mersin ilinde yaşayan 60 yaş ve üzeri ... -
60-72 aylık çocuklara yönelik hazırlanan cinsellik eğitimi programının çocukların cinsel gelişimine etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-14)Bu araştırmada okul öncesi dönemindeki 5-6 yaş grubundaki çocukların cinsellik ile ilgili konulardaki bilgi düzeyleri, bilişsel ve duygusal hazır bulunuşlukları dikkate alınarak oluşturulan cinsellik eğitim programının ... -
7. sınıf matematik veri analizi konusunun vustat yardımıyla öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına ve kalıcılığa etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-18)Bu araştırmanın amacı 7. Sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan `Veri Analizi` konusunun VUstat yazılımı ile öğretiminin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi ile bu programın öğretimde kullanılması hakkında ... -
7. sınıf Türkçe ders kitabı okuma metinlerindeki birleşik sözcükler ve birleşik sözcüklerin öğretimine yönelik etkinlik önerileri
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Birleştirme, yaşayan dilin bir gereksinimi olan yeni sözcük ihtiyacını karşılayan bir üretme biçimidir. Birleştirme yöntemi ile en az iki sözcük bir araya gelip yeni bir sözcük oluşturulur ve bu sözcük yapısal olarak ... -
7.sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin doğrudan yansıtıcı yaklaşımla geliştirilmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, doğrudan yansıtıcı etkinliklere dayalı olarak fen bilimleri ders içeriği ile bütünleştirilmiş bilimin doğası eğitimi vermek ve süreç sonunda öğrencilerin değişen bilimin doğası görüşlerini tespit ... -
8. sınıf öğrencilerinin dinamik istatistik yazılımı ile istatistiksel düşünme becerilerinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Araştırmanın amacı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin istatistiksel düşünme becerilerini dinamik istatistik yazılımlarından biri olan Tinkerplots ile yapılan etkinliklerle incelemektir. Öğrencilerin istatistiksel düşünme ... -
8.sınıf öğrencilerinin `Maddenin Halleri ve Isı` ünitesinde karşılaşılan kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesine, başarı düzeylerine ve öğrenilenlerin kalıcılığına sanal laboratuvar uygulamalarının etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada; 8.sınıf öğrencilerinin 'Maddenin Halleri ve Isı' ünitesindeki kavram yanılgıları tespit edilip, sanal laboratuvar yönteminin bu yanılgıların giderilmesine, akademik başarıya ve öğrenilenlerin ... -
9. Sınıf `Kimyasal türler arasındaki etkileşimler` ünitesinin laboratuvar yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve kimya dersine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-21)Tez çalışmasında, ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin Kimya dersinde `Kimyasal Türler Arası Etkileşimler` Ünitesinin laboratuvar yöntemi ile işlenmesinin geleneksel yöntem ile işlenmesine kıyasla öğrenci başarısına ve kimya ...