2013 ve 2018 fen bilimleri öğretim programlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim geleceğe yapılan bir yatırım olarak değerlendirilirse, bireyin hem yakın hem de uzak geleceğe en iyi şekilde hazırlanması hem de bu yönde davranış değişikliğinin sağlanması gerekmektedir. Belirlenen amaç ve bu doğrultuda hazırlanan kazanımlar o günün şartlarına uygun olmakla beraber bireyi geleceğe de hazırlayacak şekilde planlanmalıdır. Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından 2013 ve 2018 yıllarında geliştirilen ve uygulamaya konulan Fen Bilimleri Öğretim Programlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Basamaklarına göre analizlerinin yapılarak karşılaştırılmaya çalışılmasıdır. Alanyazın taramasıyla elde edilen verilerden anahtar kelimeler oluşturulmuştur. Kodlama çalışmaları yapıldıktan sonra yapılan analizler konusunda aynı kazanım içerisinde yer alan eylem kelimelerin karşılık olan bilişsel alan basamaklarından en üst düzeydekine göre değerlendirme yapılmıştır. Bu araştırmada Nitel Yöntemlerden `Belge Tarama (Doküman İnceleme) ` metodu kullanılmıştır. Araştırmanın güvenilirliğini arttırmak için Miles ve Huberman (1994) tarafından önerilen güvenilirlik çalışması yapılmıştır. İç tutarlılık oranı 2013 Fen Bilimleri Programı üzerinde %92, 2018 Fen Bilimleri Programı üzerinde %89 ve genel değerlendirme ise %91 olarak tespit edilmiştir. Bu sonuçla çalışmanın güvenilir olduğu söylenebilir.2013 ve 2018 yılları arasında kazanımlar bakımından, Hatırlama basamağında %1,62 oranında azalma, Anlama basamağında %5,77 oranında artış, Uygulama basamağında %5,73 oranında azalma, Analiz basamağında %1,95 oranında azalma, Değerlendirme basamağında %2,21 oranında azalma ve Yaratma basamağında %4,56 oranında artış olduğu belirlenmiştir. If the education is considered as an investment in the future, it is necessary to prepare the individual in both the near and far future in the best way and to ensure a change in behavior in this direction. The aims and the achievements prepared in this direction should be planned in accordance with the conditions of the day, but also to prepare the individual for the future.The aim of this study is to analyze the Science Programs of Curriculum which were developed and implemented by the Ministry of National Education's Ministry of Education in 2013 and 2018 according to the Cognitive Domain of Revised Bloom Taxonomy.Key words have been generated from the data obtained from the literature review. After the coding studies are done, the evaluations made according to the highest level in the cognitive area which corresponds to the action words included in the same acquisition.In this study, (Document Review (Document Review) u method was used from qualitative methods. In order to increase the reliability of the study, the reliability study was conducted by Miles and Huberman (1994). The internal consistency rate was determined as 92% in 2013 Science Program, 89% in 2018 Science Program and 91% in General Evaluation. With this result, it can be said that the study is reliable.In terms of the gains between 2013 and 2018, a decrease of 1.62% in the recall step, an increase of 5.73% in the understanding step, a decrease of 5.73% in the implementation step, a 1.95% decrease in the analysis step, the value of the evaluation step is 2.21% and a 4.56% increase in Creation.
Collections