5. sınıf öğrencilerinin sınıf içi etkinlik ve akademik başarı düzeylerine göre öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada, beşinci sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde sınıf içi etkinlik ve akademik başarı düzeyine göre öz-düzenleme stratejilerinin ve motivasyonel inançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu, 2011-2012 eğitim öğretim yılındaki kayıtlara göre Mersin ili Akdeniz bölgesinde yer alan orta sosyoekonomik düzeydeki bir ilköğretim okulunun tüm beşinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Yaşları 10-13 arasında değişen 265 beşinci sınıf öğrencisinin 124'ünü kız, 141'ini erkek öğrenciler oluşturmuştur. Çalışmada nitel ve nicel veri toplama tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yaklaşımı temel alınmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, betimsel araştırma türüne dayanan nedensel karşılaştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın nicel boyutundan elde edilen verileri nitel verilerle desteklemek amacıyla öğrencilerin sınıf içi etkinlik ve akademik başarı düzeylerine göre öz-düzenleme stratejilerine ve motivasyonel inançlarına ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Araştırmada veriler, ''Çocuklar İçin Sınıf İçi Etkinlik Ölçeği'' (Başal, 2001), ''Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği'' (Üredi, 2005) ve ''Görüşme Formu'' aracılığıyla toplanmıştır. Ayrıca araştırma grubundaki öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki akademik başarılarını tespit etmek amacıyla dördüncü ve beşinci sınıflara ait fen ve teknoloji dersi yıl sonu not ortalamaları kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde parametrik ve non-parametrik testlerden; t-testi, Kruskal-Wallis testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel yolla analiz edilmiştir. Araştırma sonucu, sınıf içi etkinlik düzeyi yüksek öğrencilerin sınıf içi etkinlik düzeyi düşük öğrencilere göre bilişsel strateji kullanımı, öz-düzenlemeleri, öz-yeterlik algıları ve içsel değerlerinin daha yüksek, sınav kaygılarının ise daha düşük olduğunu göstermiştir. Sonuçlara göre akademik başarı düzeyi yüksek öğrencilerin akademik başarı düzeyi düşük öğrencilere göre bilişsel strateji kullanımı, öz-düzenlemeleri, öz-yeterlik algıları ve içsel değerleri daha yüksek, sınav kaygıları ise daha düşüktür. Ayrıca araştırma sonuçları etkinlik ve başarı düzeyi yüksek olan öğrencilerin diğer öğrencilere göre öz-düzenleme strateji kullanımının, öz-yeterlik algılarının ve görev değeri algılarının daha yüksek olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Öz-düzenleme, Öz-düzenleme Stratejileri, Motivasyonel İnançlar, Sınıf İçi Etkinlik Düzeyi, Akademik Başarı, Fen ve Teknoloji The aim of this study is to examine Self-Regulation Strategies and Motivational Beliefs of 5th Class Students Based on In-Class Activities and Academic Success Levels. Research group of the study consists of all fifth class students of a primary school at middle socio-economic level located at Mersin province Akdeniz district based on records in 2011-2012 education-training year. Among 265 fifth class students varying between 10-13 ages, 124 of them are girls and 141 are boys. Fixed research approach was accepted in the study which quantitative and qualitative data collection techniques are used collectively. As the qualitative aspect of research, causative comparison method was used based on descriptive research type. For the purpose of supporting data acquired from qualitative aspect of research with quantitative data, opinions of students are determined regarding their in-class activities and academic success levels, self-regulation strategies and motivational beliefs. Data are collected in the research through `In-Class Activity Scale for Children` (Başal, 2001), `Motivational Strategies Scale Based on Learning` (Üredi, 2005) and `Interview Form`. Also, science and technology course year end grade averages of fourth and fifth classes are used for the purpose of determining academic successes of science and technology course of students in the research group. Among parametric and non-parametric tests in qualitative data analysis: t-test, Kruskal-Wallis test and Mann Whitney-U test are used. Quantitative data are analyzed through descriptive method. Research results indicated that students whose in-class activity are higher have higher cognitive strategy usage, self-regulation, self-efficacy perceptions and intrinsic values and lower testanxieties when compared with the other students whose in-class activity levels. According to these results, students whose academic success level are higher have higher cognitive strategy usage, self-regulation, self-efficacy perceptions and intrinsic values and lower testanxieties when compared with students whose academic success level are lower. Research results also indicated that students whose activity and success levels are higher have higher self-regulation strategy usage, self-efficacy perceptions and intrinsicvalue perceptions when compared with other students.Keywords: Self-regulation, Self-regulation Strategies, Motivational Beliefs, InClass Activity Level, Academic Success, Science and Technology
Collections