Now showing items 21-40 of 343

    • Gücün imgeleri: Fatih Sultan Mehmet portreleri 

      Gökçe, Çiğdem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-09-30)
      Bu karşılaştırmalı tanımlayıcı çalışma, Fatih Sultan Mehmet portrelerinin, Doğu ve Batı arasındaki güç dengelerinde neden olduğu değişimin yansımaları olabilecekleri varsayımını test etmek amacıyla yapılmıştır. Portrenin ...
    • Vahşi kadın arketipi ve heykel 

      Eren Duran, Gülen (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Vahşi Kadın Arketipi ve Heykel` isimli bu çalışmada, tarih boyunca insanın doğayla ilişkisinde kadın imgelerinin oluşumu ve süreç içerisinde bu imgelerin değişim ve dönüşümü irdelenerek, heykele yansıyan biçim ve içerik ...
    • Şahin Kaygun`un 1980`li yıllar Türk fotoğrafına getirdiği yeni yaklaşımlar 

      Yildirim, Nevzat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Cumhuriyetin ilanından itibaren fotoğraf sanatına ve fotoğrafçılara ülkenin her yerini belgelemek için büyük görev düşmekteydi. Avusturyalı fotoğrafçı Othmar Pferschy (1898- 1984) Anadolu'yu Dünya'ya tanıtmak ...
    • 1980 sonrası Türk resminde yeni ekspresyonizmin etkileri 

      İrak, Medine (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-24)
      `1980 sonrası Türk Resminde Yeni Ekspresyonizmin etkileri` adlı üç ana bölümden oluşan bu çalışmamızda Türkiye'de Resim Sanatında Yeni Dışavurumculuğun oluşumu, gelişim süreci ve etkileri genişce ...
    • 1980 sonrası Türk resminde yeni ekspresyonizmin etkileri 

      İrak, Medine (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-10-26)
      1980 sonrası Türk Resminde Yeni Ekspresyonizmin etkileri` adlı üç ana bölümden oluşan bu çalışmamızda Türkiye'de Resim Sanatında Yeni Dışavurumculuğun oluşumu, gelişim süreci ve etkileri genişce incelenmiştir. Öncelikle ...
    • Resimsel Kozmogoni`yi yaratma süreci 

      Subaşiç, Azra (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Üç ayrı bölümden oluşan bu çalışma kapsamında, segilenen resimlerde işlenen yaratıcık sürecinin ayrıntılı incelenmesi hedeflenmiştir. Köken ve evrim süreçlerinin meydana getirdiği soruların araştırılmasından hayatın sürekli ...
    • Şifa taslarının günümüz Çini sanatına yansımaları 

      Yay, Yonca (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-05-20)
      İnsanoğlu tarih boyunca, fiziksel ve ruhsal sıkıntıları aşmak için çareler aramıştır. Şifa tasları; yüzyıllardır süregelen bu arayış ile ortaya çıkmıştır. Sembolik anlatım dili ile birlikte Kur'an' dan ayetlerin ...
    • Aaron Copland`ın klarnet konçertosu`nun yapısal ve yorumsal analizi 

      Kirankaya, Halis Gürkan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu eser metni çalışmasının konu başlığı, Aaron Copland'ın Klarnet Konçertosu'nun Yapısal ve Yorumsal Analizi'dir. Bir müzik yapıtının yorumlanmasında, bestecisinin yaşamını, bestelediği yapıtın form biçimi ...
    • İlhan Usmanbaş`ın solo flüt için `Fl. -75` ve Hasan Uçarsu`nun Flüt ve piyano için`...zamansal çelişkiler kenti, İstanbul...` adlı yapıtlarının yapısal incelenmesi 

      Şanver, Aysu Zehra (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu eser metninde, çağdaş müziğimizin önde gelen bestecilerinden İlhan Usmanbaş ve Hasan Uçarsu'nun flüt için yazdıkları iki eseri incelenmiştir. İki ana bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümü İlhan Usmanbaş'a ...
    • Temel tasarım öğesi olarak ritim: Johannes Itten`in ritim içerikli pedagojik yaklaşımı 

      Marmara, Tuba (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ritim; doğada, hayatın akışında, evrenin sistematik düzeninden mikro yapılara kadar devinim ve akışın olduğu her alanda varlığını göstermektedir. Hatta ilk olarak akla müzik sanatına ait bir kavram gibi gelse de; aslında ...
    • Tarihe subjektif yaklaşımın sanat yapıtına etkisi 

      Öztürk, Ceylan Aslihan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu eser metni, tarihçinin, tarih yazımında kasıtlı ya da kasıtsız sübjektifyaklaşımını, tarihçinin pratiğinde bir tutum olarak görülmesini ve sanatçı pratiğinekopyalanarak oluşturulan projeyi sunar. Eserler bir yöntem ...
    • Türk resim sanatında renk kullanımı 

      Baydemir, Güliz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Türk Resim Sanatında Renk Kullanımı` başlıklı bu eser metin çalışmasında rengin tanımı yapıldıktan sonra renk kuramlarına değinilmiş, `rengin nitelikleri` başlığı altında renk olgusu; psikolojik yaklaşım, fiziksel yaklaşım ...
    • 1975`den günümüze beş Türk figür sanatçısı 

      Onuk, Orhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çağdaşlaşma süreciyle birlikte çok uluslu bir yönetimden ''Milli Devlet'' niteliğindeki Cumhuriyete geçiş, yeni devlet biçimi, halkı eğitip biçimlendirirken çağdaş bilimin ve bilginin ışığından herkesin ...
    • Yıkıntı ve şiddet imgelerinin estetik bağlamda sanat yapıtına taşınması 

      Erden, Burcu (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-06-30)
      Bu çalışmada şiddet ve yıkıntı imgelerinden seyirlik birer görüntü olarak duyulan haz ve bu imgelerin sanat yapıtlarında ele alınması incelenmiştir. Şiddet kavramı açıklanmaya çalışılırken sübjektifliği üzerinde durulmuş, ...
    • Tenor solo, kadın korosu ve orkestra için Bakkhalar ile Sacher`e saygı için yazılmış beş eserin karşılaştırmalı analizi 

      Usman, Oğuz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      1976 yılında on iki besteci, ünlü çellist Rostropovich'in çağrısıyla İsviçreli orkestra şefi, müzik koruyucusu ve emprezaryo Paul Sacher'in 70. doğum gününün onuruna eserler bestelerler. Bu eserler Sacher'in ...
    • Eril beden ve postmodern fotoğrafta yeri 

      Türkay, Mert Çağil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Postmodern teori ile birlikte kültürel, ekonomik ve toplumsal yapılanmanın dönüşümü, sanat eserleri üzerindeki yapısal özelliklerin farklılaşmasını da beraberinde getirmiştir. Özgürleşen kişisel tavırlar, tüm sanat ...
    • Roma Dönemi cam şekillendirme ve dekorasyon tekniklerinin çağdaş cam sanatına yansımaları 

      Pangelova, Liliya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırmanın amacı, Roma dönemine ait cam şekillendirme ve dekorasyon tekniklerini inceleyerek uygulamalarında yer alan gelişmelerin, çağdaş dönem camcılığının üretim metotlarına ve estetiğine nasıl yansıdığını ...
    • Hazırgiyim sektöründe tasarım süreçleri ve marka oluşturma yöntemleri 

      Güran, Olcay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Hazırgiyim Sektöründe Tasarım Süreçleri ve Marka Oluşturma Yöntemleri başlıklı çalışma; Türk tekstil ve hazırgiyim sektörünün günümüzdeki konumunun özetlenmesi yanı sıra giysi tasarımcılarının uluslararası alanda rekabet ...
    • Lied ve sonat formlarının Chopin`in Scherzo ve Ballade`larına yansımaları( Scherzi Op.20, Op.31,Op.39, Op.54; Ballade`lar Op.23, Op.38, Op.47, Op.52 ) 

      Çağlar, Aysel Gökçe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Chopin, Liszt ile beraber modern piyano çalma sanatının kurucusu olarak kabul edilir. Ballade ve Scherzo türlerinde reform yapmış bir bestecidir. Bu bağlamda, Beethovenien Scherzo'larda sıkça rastladığımız sekiz ölçülük ...
    • Francis Poulenc`in Obua ve Piyano sonatı`nın(FP 185), Obua, Fagot, Piyano için Trio`sunun (FP 43) ve Piyanolu Altılı`sının (FP 100) Obua tekniği açısından incelenmesi. 

      Mas, Mehmet Seyid (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu metinde Francis Poulenc'in Obua ve Piyano Sonatı; Obua, Fagot ve Piyano için Trio'su; Piyano ve Üflemeler için Altılı'sı incelenmiştir. Bestecinin yaşadığı dönem ve bu dönemin Poulenc'in yaratıcılığı ...