Tarihe subjektif yaklaşımın sanat yapıtına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu eser metni, tarihçinin, tarih yazımında kasıtlı ya da kasıtsız sübjektifyaklaşımını, tarihçinin pratiğinde bir tutum olarak görülmesini ve sanatçı pratiğinekopyalanarak oluşturulan projeyi sunar. Eserler bir yöntem denemesi olarak, hemsübjektif tarih yazımı ile sanatçının sanatsal pratiği arasındaki benzerlikleri arıyor vebunları birleştiriyor; hem de ideolojik bir aygıt olarak tarihi, tarihsel olguları bilgiyedönüştürme pratiği içinde geçmişi yorumlayan tarihçileri, bu sistemin içindekalmalarını ve değiştirilmiş geçmişin birçok alanı etkilemiş olmasını eleştiriyor.Burada sanatçı, bir tarihçi rolüne bürünüyor ve tarihçinin sübjektif (öznel) bakışaçısını referans alarak tarih yazımını sanatçı bireyselliğinde ele alıyor. Sanatçı kendiöznelliğinde, tarihçinin olguları düzenleme ve bilgiye dönüştürme pratiğinikopyalıyor. Ayrıca, tarihçi pratiğine de sübjektif bir biçimde yaklaşıyor.Tarihten görsel kayıtlar – tarihten sanat eserleri – sanatçının pratiğinde yenidenyorumlanır ve sanatçının sübjektif yaklaşımı ile yeni yorumlara dönüşürler. `Tarihyoktur, tarihçi vardır` söylemi ile bu projeler, tarihçi olma durumunu dahi, tüm tarihdurumlarını sanatçı sübjektifliğinde yorumlar. This text declares that the practice of the historian is intentionally orunintentionally a subjective attitude of the historian while writing the history andrepresents the project that copies it to an artist's practice. The works seek similaritiesbetween the subjective writing of history and the artist's practice, and then combinesthem. And also, the works criticize history as it is an ideological tool, historians whointerprets history while in the practice of transforming the past to the knowledge andthat the changed history that affected many fields.The artist assumes the role of an historian and references the subjectiveperspective of an historian, addressing the writing of history from the point of viewof an artist's individuality. Artist in her individuality, copies the practice of ahistorian as s/he edits the facts and transforms them into information. Also, sheapproaches subjectively to the practice of a historian.The visual records from history – artworks from history – are re-interpretedin artist's practice and with artist's subjective approach they turn into newinterpretation. The project interprets many history issues with historian issues withthe statement of: `There is no history, there is the historian`.
Collections