Hazırgiyim sektöründe tasarım süreçleri ve marka oluşturma yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hazırgiyim Sektöründe Tasarım Süreçleri ve Marka Oluşturma Yöntemleri başlıklı çalışma; Türk tekstil ve hazırgiyim sektörünün günümüzdeki konumunun özetlenmesi yanı sıra giysi tasarımcılarının uluslararası alanda rekabet edebilecek, verimli çalışabilen marka sistemleri oluşturabilmeleri için bilimsel tasarım yönetiminin gerekliliğinin vurgulandığı Giriş, sonrasında; Tekstil ve Hazırgiyim Sektörü, Hazırgiyimde Tasarım ve Üretim Süreçleri, Hazırgiyim İşletmelerinde Yönetim ve Marka Oluşturma başlıklı bölümlerden oluşmaktadır. İkinci bölümde Tekstil ve Hazırgiyim Sektörü başlığı altında, dünyada ve Türkiye'deki tekstil ve hazırgiyim sektörünün gelişim sürecinin kısa bir özeti yapılarak, giysi tasarımcısının sektördeki konumu ele alınmış ve görev tanımı yapılmıştır. Üçüncü bölümde Hazırgiyimde Tasarım ve Üretim Süreçleri, araştırmalar ve sektörel deneyimlerle birleştirilerek ele alınmış ve örneklerle açıklanmıştır. Dördüncü bölüm olan Hazırgiyim İşletmelerinde Yönetim ve Marka Oluşturma başlığı altında ise, bilimsel yönetim kuramları ve öncü isimler kısaca tanıtılmış, yönetim, tasarım yönetimi, marka kavramının kısa tarihi ile marka olabilmenin temel bilgileri verilmiştir. Marka oluşturmaya örnek olarak, farklı ülkelerden tekstil markaları kendi markasını yaratmak isteyen giysi tasarımcılarına tanıtılmış, adı geçen markaların hedef kitle, marka imajı, marka kimliği, marka konumlandırması hakkındaki ayırt edici ipuçları örnek ve fotoğraflarla desteklenerek irdelenmiştir. Sonuç bölümünde, giysi tasarımcılarının çalışacakları veya kuracakları üretim işletmelerinde, tasarım ekibinin görevlerini kurumsal hedeflere ulaşılabilecek şekilde belirleyerek yönetebilmeleri ve marka oluşturabilmek için rehber olabilecek düzeyde deneyime dayalı bilgileri, tespitleri, önerileri içeren sonuçlar yer almaktadır. ANAHTAR KELİMELER ; Tekstil, Tasarım, Tasarımcı, Hazırgiyim, Marka, Tasarım Yönetimi, This study titled Design Processes and Brand Creation Methods In Confection Sector is composed of many chapters such as Introduction that summarizes the present position of the Turkish textile and Turkish textile and Ready-made Clothing Sector, and emphasizes the significance of scientific designing methods to be used by garment designers to create efficient and internationally competitive brand systems, Textile and Confection Sector, Design and Manufacturing Processes in Confection Sector and Management and Brand Creation in Confection Sector Businesses. In the second chapter titled Textile and Confection Sector, the development of the Turkish textile and Ready-made Clothing Sector garment industry is briefly summarized, the industrial position of clothing designers is looked into, and their job is described. In the third chapter, Design and Manufacturing Processes in Confection Sector is looked into together with researches and industrial experiences with examples. In the fourth chapter titled Management and Brand Creation in Confection Sector Businesses scientific management theories and the leading names are briefly introduced, and a brief history of the concepts of management, design management, and brand, and the basics of branding are explained. Textile brands from various countries are introduced to the clothing designers who like to create their own brand names, and the aforementioned brands' target groups, brand images, brand identities, and brand positioning are examined with supportive characteristics, examples, and photos. The conclusion is composed of know-how, findings, and suggestions to provide guidelines for clothing designers regarding to building and managing their designer teams to be able to achieve corporate objectives of their own companies or the companies they work for. KEYWORDS: Textile, Design, Designer, Ready-Made Garment, Brand, Design Management
Collections