Resimsel Kozmogoni`yi yaratma süreci
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üç ayrı bölümden oluşan bu çalışma kapsamında, segilenen resimlerde işlenen yaratıcık sürecinin ayrıntılı incelenmesi hedeflenmiştir. Köken ve evrim süreçlerinin meydana getirdiği soruların araştırılmasından hayatın sürekli değişen formlarına odaklanılmıştır. Birinci bölümde, Fiedler ve Focillon'un sanat üzerine yazdıklarının teorik kısmı ele alınmıştır. Henri Focillon, sanatsal tarih açıklamalarına karşıt bir tavır sergilerken, ikonografi ve sembolizm üzerinden metinle bağdaşık dışsal faktörlerin sanatsal evrimini aktarmaya çalışmıştır. Bu bölümde, sanat formlarının zamanla nasıl değişime uğradığı ve zaman ile ruh arasında nasıl gelişme gösterdiği anlatılmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde, analoji ile sanat eserinin kökeni ve kozmogoni (Kosmos'un kökeni) arasındaki ilişki işlenmiştir. Bu bağlamda, sanat eseri, evrenin mikrokosmik bir yansıması olarak ele alınmıştır. Hayatın formları (biçimleri) sadece sanatçının zihninde değil aynı zamanda bir çalışmadan diğerine sürekli değişim halindedir. Üçüncü bölümde ise yaratım sürecinin evrimini incelemekte ve özellikle renklerin önemi üzerinde durmaktadır. Goethe'nin teorilerinin ele alındığı bu bölümde, duygu ve ruh hali üzerinde etkili olan farklı renklerin psikolojik etkileri aktarılmaya çalışılmıştır. Bir sanat formu kendi gerçekliğini yaratmıştır. Yaşamın amorf formu aşamalı metamorfozun açıklaması haline gelmiştir. Tür, değişen dünyada sürekli olarak hareket eden bir yapıya sahiptir. Kendi metamorfozu bittiği yerde yeniden başlamaktadır. Bu süreç, resim sanatında tamamen sezgisel özellikler taşımaktadır. ANAHTAR KELİMELER: Kozmogoni, Oluşum Süreci, Yaratma Süreci, Biçimlerin Yaşamı, Renk The aim of this text, divided in three chapters, is to lead us to better understanding of the creating process of exhibited paintings. Exploring the process trough the question of origin and evolution of forms, focused on the constant changes in the life of forms. First chapter gives us theoretical insight into Fiedler and Focillon's writings on art. Henri Focillon argued against any art-historical explanation that tries to account for the evolution of artistic form through exclusively contextual, extrinsic factors, emphasizing form over iconography or symbolism. This chapter describes how art forms change over time; development of forms in time, space and spirit.Second chapter makes analogy between origin of an artwork and cosmogony(origin of the Cosmos). Under this relationship artwork is presented as a microcosmic reflection of the making of the world. Life of Forms is in constant change not only in the mind of the artist but as they are transmitted from one work of art to another. Third chapter is evaluation of creative process, particulary focused on importance of the color. Goethe's fascinating theories explore the psychological impact of different colors on mood and emotion.The (art)form that has been created has its own reallity. Amorphous form of life here becomes an excuse for the gradual metamorphosis. But form is primarily a mobile life in changing world. Its metamorphosis endlessly begin anew. This process in painting is completely intuitive.KEYWORDS: Cosmogony, Process of formation, Creation Process, Life of Forms, Color
Collections