Temel tasarım öğesi olarak ritim: Johannes Itten`in ritim içerikli pedagojik yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ritim; doğada, hayatın akışında, evrenin sistematik düzeninden mikro yapılara kadar devinim ve akışın olduğu her alanda varlığını göstermektedir. Hatta ilk olarak akla müzik sanatına ait bir kavram gibi gelse de; aslında görsel sanatların, mimarinin, yani tasarımın olduğu her alanda varlığını göstermektedir. Bu bağlamda ritim için tasarımı oluşturan önemli öğelerden biridir açıklamasını da yapabiliriz.Tasarım ve tasarım eğitimi denilince akla ilk gelen kurum olan Bauhaus'a, temel sanat eğitimi (vorkurs) konusunda önemli katkılar sağlamış bir eğitimci olarak bilinen Johannes Itten ritim konusuna ders içeriğinde sıkça yer vermiştir. Hatta insanın içindeki yaratıcı gücü açığa çıkaran beden hareketleriyle, öğrencilerinin içlerindeki ritmi keşfetmelerine olanak sağlamıştır.Itten'in derslerinden önce öğrencilerine yaptırdığı bu yaratıcı beden hareketleri, birbirlerinden bağımsız olmakla birlikte günümüzde `Dans ve Hareket Terapisi` olarak kullanılmaktadır. 1940'lı yıllarda Amerika'da uygulamaya başlanılan bir psikolojik terapi aracı olan bu yöntem; temelinde insanın içindeki yaratıcı gücü açığa çıkarması bakımından Itten'in yöntemiyle benzerlik göstermektedir.ANAHTAR KELİMELER: Ritim, Itten, Tasarım, Bauhaus, Vorkurs. Rhythm exists in life fluency, from systematic order of the universe to micro structures and in every area where there is motion and flow. Furthermore, even though it first springs to mind as a concept related to the art of music; it actually is present in every area where there is visual arts, architecture, namely design. Within this context, we can also explain rhythm as one of the significant elements constituting the design.Being known as a trainer who made significant contributions to basic art education (vorkurs) to Bauhaus, which is the first institution coming to mind in terms of design and design education, Johannes Itten often involved the subject of rhythm in course content. Moreover, with his bodily movements revealing the innate creative power, he provided opportunity for students to discover the rhythm within themselves.These creative bodily movements Itten had his student do before his classes are independent from each other and used as a `Dance and Movement Therapy` today. This method, being a psychological therapy medium started to be used in America in 1940s; resembles to Itten's method in terms of revealing the innate creative power.KEY WORDS: Rhythm, Itten, Design, Bauhaus, Vorkurs.
Collections