KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 481-500 of 8682
-
Genel yetenek, akademik benlik kavramı, akademik öz-yeterlik, benlik saygısı, öğrenci bağlılığı ve akademik başarı arasındaki ilişkiler
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-18)Akademik başarı eğitim araştırmacılarının en çok ilgi duyduğu konuların başında gelmektedir. Alan yazında genellikle öğrencilerin başarılarını etkileyen zihinsel ve zihinsel olmayan faktörler ayrı ayrı incelenmiştir. Bununla ... -
Piyano eğitiminde etüt çalmanın önemi, gerekliliği ve çalışma prensiplerine yönelik öğrenci görüşleri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-08)Müzik eğitiminin önemli alanlarından biri olan piyanoda teknik gelişim ve bu teknik gelişimi sağlayan etütler, piyano literatüründe önemli yer arz ettiğinden incelenmesi gereken önemli bir alandır. Piyanoda teknik gelişimin ... -
Basit elektrik devreleri konusu ile ilgili kavramların öğretiminde sanal laboratuvar destekli 7e öğretim modelinin öğrencilerin zihinsel modelleri üzerindeki etkileri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-09)Bu araştırmanın amacı, fizik öğretiminde sanal laboratuvar destekli 7E öğretim modeline dayalı geliştirilen öğretmen rehber materyalini değerlendirmektir. Bu kapsamda geliştirilen öğretmen rehber materyalleri `Basit Elektrik ... -
Rehber öğretmenlerin iş doyumları ile kariyer yaşantıları, mesleki benlik saygıları ve kişisel sağlık davranışları arasındaki ilişki
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-07)Çağdaş eğitim uygulamalarının ayrılmaz bir parçası olan okul psikolojik danışma rehberlik hizmetleri (PDR) okullarda rehber öğretmenlerin öncülüğünde yürütülmektedir. Rehber öğretmenler eğitsel, kişisel ve mesleki alanlarla ... -
Blok tabanlı kodlama ortamında problem çözme süreçlerinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-22)Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programında önemli bir yere sahip olan kodlama eğitimi, bilgi-işlemsel düşünme becerileri çerçevesinde problem çözme becerilerinin geliştirilmesine yönelik kazanımları ... -
Yer temelli eğitim yaklaşımına dayalı proje çalışmalarının öğrencilerin problem çözme ve sosyal becerilerine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-20)Bu çalışmada yer temelli eğitim yaklaşımına dayalı proje çalışmalarının 7. sınıf öğrencilerinin problem çözme ve sosyal becerileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu çerçevede öğrencilere yer temelli eğitim yaklaşımına ... -
Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitaplarındaki (6, 7, 8. sınıf) hazırlık etkinliklerinin uygulanma durumları ve uygulamalara ilişkin öğrenci görüşleri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-13)Bu çalışmanın temel amacı, Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitaplarındaki hazırlık etkinliklerinin uygulanma durumunu; hazırlık etkinliklerinin uygulanmasında yaşanan sorunların nedenlerini ortaya koymak ve uygulamalara ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının yazılı ve sözlü argüman oluşturma becerilerinin gelişimi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-07)Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının yazılı ve sözlü argüman oluşturma becerilerinin gelişiminin değerlendirilmesidir. Yapılan çalışma birbiri ile ilişkili iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada fen bilgisi ... -
PDR lisans eğitiminin psikolojik danışman adaylarının değer yargıları, empatik eğilimleri ve fonksiyonel düşünceleri üzerindeki etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-10)Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) lisans programı Türkiye'de Eğitim Fakültelerinde ve Eğitim Bilimleri bölümü bünyesinde yer alan bir programdır. Bu programı başarı ile tamamlayan psikolojik danışman adayları ... -
Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi yatkınlıklarında ve sosyal yetkinliklerinde motor becerinin rolü
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-07)Bu araştırmanın ana amacı ortaokul öğrencilerinin motor becerileri ile beden eğitimi yatkınlıkları ve sosyal yetkinliklerinin incelenmesidir. Araştırmanın diğer amacı ise 5-14 yaş çocuklar için motor koordinasyonu ölçen ... -
8. sınıf `Canlılar ve enerji ilişkileri` ünitesinin modeller kullanılarak öğretimi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-20)Bu çalışmada 8. sınıf `Canlılar ve Enerji İlişkileri` ünitesinin modeller kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına etkisi araştırılmıştır.Yarı deneysel ... -
Fatih Projesi bileşenlerinin öğretmen, idareci ve öğrenci bakış açısıyla yeniliğin yayılımı kuramı temelinde incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-06)Gelişen ve değişen dünyada eğitimde teknoloji entegrasyonu zorunlu hale gelmiştir. Bilgi çağına ayak uydurabilmek amacıyla dünyada ve ülkemizde eğitim sisteminde çok büyük bütçeler ayrılarak bir takım projeler gerçekleşt ... -
Ergenlerde kendine zarar verme davranışının yordayıcıları olarak öz duyarlık ve stresle başa çıkma tarzları
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-17)Kendine zarar verme davranışı, bireyin intihar amacı taşımaksızın kendi bedeninde amaçlı olarak hasar oluşturması şeklinde tanımlanmaktadır. Özelikle ergenler ve genç yetişkinler arasında her geçen gün yaygınlık kazanan ... -
Zaman ve kronoloji becerisinin kazandırılmasında modelleme tekniğinin kullanılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-30)Kazanılan bilgi ve beceriler gerçek yaşamda ne kadar kullanırsa o kadar kalıcı hale gelirler. Önemli olan bilgi ve becerileri ezberlemek değil onları kullanabilmektir. Sosyal bilgiler, öğrencilerin zorlandığı ve aynı zamanda ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik pedagojik alan bilgisi gelişimlerinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-11)Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik pedagojik alan bilgilerinin (PAB) gelişimini incelemektir. Çalışmaya Uşak Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören dört ... -
İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-23)Bu araştırmanın genel amacı ilkokul 1. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin epistemolojik inançlarının incelenmesidir. Araştırmada ayrıca, öğrencilerin epistemolojik inançlarına bağlı olarak okula gelme nedenlerini, ... -
Anksiyete duyarlılığının ve sosyal anksiyeteye eşlik eden anksiyete duyarlılığının azaltılmasında bilişsel-davranışçı müdahale programının etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-08)Anksiyete psikolojik problemlere eşlik eden ve birçok psikopatolojik formun kökeninde yer alan temel belirtilerdendir. Normal sınırlar içerisindeki anksiyete bireyi harekete geçirici bir duygu olarak işlev görürken, anormal ... -
Okul yöneticilerinin okul rehberlik hizmetlerine ve rehber öğretmenlere yönelik tutum ve davranışlarının rehber öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-11)Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinden sorumlu olan Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenlerin okul yöneticileri ile olan ilişkilerini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, okul ... -
Çocukluk çağı travmaları ile baş etme yönelimli psiko-eğitim programının psikolojik sağlamlık üzerindeki etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-02)Yaşamın erken dönemlerinde yaşanan çocuk istismarı ve ihmali gibi pek çok stresli olay bireyin gelecekteki hayatını şekillendirmekte, yaşayabileceği yeni stresli olaylara karşı da daha kırılgan hale getirmektedir. Psikolojik ... -
Orta öğretim müzik öğretmenlerinin özel müzik öğretim yöntemlerini kullanmalarına ilişkin bir araştırma
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-19)Bu çalışmanın amacı, ortaokullarda çalışan müzik öğretmenlerinin derslerinde özel müzik öğretim yöntemlerini kullanıp kullanmadıklarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmada, müzik öğretmenlerine Suzuki, Dalcroze, ...