Okul yöneticilerinin okul rehberlik hizmetlerine ve rehber öğretmenlere yönelik tutum ve davranışlarının rehber öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinden sorumlu olan Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenlerin okul yöneticileri ile olan ilişkilerini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, okul yöneticilerinin okul rehberlik hizmetlerine ve rehber öğretmenlere yönelik tutum ve davranışlarını rehber öğretmen görüşleri açısından derinlemesine incelemektir. Bu inceleme yapılırken rehber öğretmenler ile görüşmeler yapılmış ve rehber öğretmenlerin okul yöneticilerinin tutum ve davranışlarına yönelik algıları üzerinde durulmuştur. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan `olgu bilim/fenomenoloji` desenine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubu, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Trabzon ilinde görev yapmakta olan rehber öğretmenler arasından seçilmiştir. Araştırma grubunu, 6'sı erkek ve 19'u kadın olmak üzere toplam 25 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla hazırlanmış `Demografik Bilgi Formu` ve araştırmanın amacına yönelik olarak hazırlanmış mülakat sorularından oluşan `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu` kullanılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler kavramlar ile açıklanmış ardından kategori ve temalar oluşturulmuştur. Sonuçlar tablolar halinde sunulmuş ve buna destek olması amacıyla katılımcıların görüşme kayıtlarından elde edilen özgün alıntılara yer verilmiştir. Yapılan analizler sonucunda rehber öğretmenlerin, okul yöneticilerinin tutum ve davranışlarına yönelik görüşlerine etki eden çeşitli faktörlerin olduğu belirlenmiştir. Araştırmada, yöneticilerin rehberlik hizmetlerine ve rehber öğretmenlere yönelik bakış açıları, rehber öğretmenlerin çalışma ortamlarında yaşadıkları zorluklar ve mobbing uygulamalarına ilişkin bulgular elde edilmiştir. Bulgular literatür bağlamında tartışılmış, araştırma sonuçlarına dayalı ve gelecekte yapılacak çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. There are a lot of factors affecting relationship between school director and school counselor who is responsible for offering guidance in education. The main aim of this research is to scrutinize behaviors and attitudes of the school directors towards guidance service and school counselors according to school counselors' views. During this research, the school counselors is interwieved and the perception of the school counselors is handled towards the school directors behaviors and attitudes of the school directors towards guidance service and school counselors.The research was conducted by phenomenology method which is one of the qualitative research methods. Research environment involves school counselors who were working in Trabzon among 2016-2017 education year. Research environment includes 25 school counselors, female participants are 19, male participants are 6. `The demographic information form` is used for collecting research data and`The semi-structed interwiev form` which includes questions related to research aim is applied. The qualitative content analysis was used for the analysis part. Codes and themes of the data were constructed after the analysis. Results were shown in Table. Furthermore, quotations from the original interwiev records with the participants were given in order to support the results.In consequence of the analysis it is observed that school directors attitude and behaviors effects school counselors views. In the research, some evidences were found about the pint of view of school directors towards school counseling service and scholl counselors and it is also observed that there are some difficulties in the school counselors' work environment and mobbing. The evidence were discussed in termes of literature context and some suggestions were made about the following researches based on the result of this investigation.
Collections