KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 461-480 of 8682
-
Okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretim teknikleriyle hazırlanmış etkinliklerin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-19)Bu araştırmanın amacı, fen eğitimine yönelik bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretim teknikleriyle hazırlanmış etkinliklerin, okul öncesi öğretmen adaylarının bilimsel yaratıcılık ve öğretim tekniklerini kullanmaya yönelik ... -
Web teknolojilerinin ev ödevi uygulamalarında kullanımının öğrenci ve öğretmen yönüyle değerlendirilmesi: 7. sınıf matematik dersi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 7. sınıf matematik dersi ev ödevi uygulamalarında web teknolojilerinin kullanımının öğrenci ve öğretmen yönüyle etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim ... -
Teknoloji destekli matematik öğrenme ortamlarının işitme engelli öğrencilerin matematik becerilerine etkilerinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-16)Teknolojideki hızlı gelişmeler, işitme engelli öğrencilerin istihdamında daha yüksek matematiksel beceri ve bilgi ihtiyacını beraberinde getirmektedir. İşitme engelli öğrencilerin toplumda bağımsız bireyler olabilmeleri ... -
Bilgisayar destekli matematik öğretiminin akademik başarıya ve matematik dersine yönelik tutuma etkisi: Bir meta-analiz ve meta-sentez çalışması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-06)Problem çözme becerisi gerek günlük hayatta gerekse akademik hayatta en önemli becerilerden biridir. Bununla birlikte, teknolojinin büyük bir hız ile ilerlemesi ve eğitim-öğretim faaliyetlerinde kendini göstermesi üzerine ... -
Otizm spektrum bozukluğu konulu çevrimiçi seminerlerin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-16)Uzaktan eğitim yöntemlerinden biri olarak ifade edilen çevrimiçi öğrenme ortamları, fiziksel olarak farklı yerlerde bulunan alan uzmanları ile doğrudan iletişim kurmak ve anlık geri bildirim almak için en kolay ve en etkili ... -
Üniversite öğrencilerinin Geştalt temas biçimleri ile kişilik özellikleri ve duygusal farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-12)İnsanoğlu yaşamını sürdürmek için çevresiyle etkileşim kurmak zorundadır. Geştalt temas biçimleri kavramı da bireyin çevreyle nasıl etkileşim kurduğunu ifade etmektedir. Bireylerin iletişim kurma yöntemlerini ve davranışlarını ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre problemlerine yönelik bilimsel düşünme alışkanlıklarının incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-23)Bu çalışmanın iki temel amacı vardır. Birincisi fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre problemlerine yönelik bilimsel düşünme alışkanlıklarını ölçmeyi amaçlayan Eko-Bilimsel Düşünme Alışkanlıkları (EBDA) Ölçeğinin ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını belirlemektir. Araştırma, karma yöntemin gömülü (içeyerleşik) araştırma desenine dayanmaktadır. Nicel araştırmaya dayanan ilk kısma, Trabzon ... -
Benliğin kariyer araştırma öz-yeterliğini yordayıcı rolü: Öz-aşkınlık, öz-bilinç, öz-kontrol ve öz-yönetim
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-26)Bireyin kariyerini etkileyen birçok durum ve değişken vardır. Bireyin kariyerini etkileyen değişkenlerin bazılarının benlik ile ilişkili kavramların olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin ... -
Uzaktan öğretici yeterliliklerinin ve yeterlilik boyutlarının belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, 2000 ile 2016 yılları arasında alan yazında mevcut olan uzaktan öğretici yeterliliklerine yönelik yapılan çalışmalar incelenerek uzaktan öğretici yeterlilikleri ve bu yeterliliklere ait boyutlarının belirlenmesi ... -
Okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının kişilik özelliklerine göre görsel sanatlar dersine yönelik görüşlerinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; lisans döneminde Görsel Sanatlar Dersi alan Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmeni adaylarının bu derse yönelik görüşlerinde kişilik özelliklerinin etkili olup olmadığını belirlemektir.Bu çalışmaya Trabzon ... -
Ortaokul öğrencilerinin elektronik ders kitabı tasarım tercihlerinin belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-15)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin elektronik ders kitabı tasarım tercihlerini belirlemektir. Araştırmada yöntem olarak Morse tarafından önerilen karma yöntem araştırma tasarımı benimsenmiştir. Bu model, nicel ... -
Ortaokul öğrencilerine astronomi kavramlarının artırılmış gerçeklik uygulamaları ile öğretiminin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-08)Bilim ve teknolojide sürekli olarak ortaya çıkan yenilikler hayatımızı birçok alanda etkilemektedir. Bilişim teknolojilerinin etkisi altında olan alanlardan biri eğitim teknolojileridir. Eğitimi etkilemesi öngörülen eğitim ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, problem çözme becerileri karar verme stilleri ve örgütsel bağlılık düzeyleri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-02)Bu çalışma; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin problem çözme becerileri, karar verme stilleri ve örgütsel bağlılık düzeylerinin bazı değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak ve problem çözme ... -
Oran ve orantı konusu öğretim sürecinin bir matematik öğretmeninin fark etme becerisi bağlamında incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-27)Son yıllarda matematik eğitimi alanında yapılan çalışmalarda `fark etme becerisi (noticing)` kavramı dikkatleri çekmekte ve bu beceri öğretimde uzmanlığın temel bileşenlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Öğretmenlerin ... -
Teknoloji donanımlı bir sınıfta mutlak değer konusunun öğretiminden yansımalar: Aksiyon araştırması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-08)Bireylerin günlük yaşantılarında karşılaştıkları sorunların üstesinden gelmek için kullandıkları en önemli araçlardan biri matematiktir. Bu nedenle matematik ilköğretimden üniversiteye kadar bütün kademelerde önemli bir ... -
Ortaokul seviyesinde programlama öğretimi için bir yöntem önerisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-08)21.yy. becerilerin küçük yaşlardan itibaren kazanılması; daha üretken bireylerin oluşmasına, bu bireylerin başta kendi yaşamlarından başlayarak toplum hayatını şekillendirmelerine ve beraberinde üreten bir toplumla ekonomiden ... -
Bilim ve sanat merkezlerinde görev yapan müzik öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-20)Eğitimin her kademesinde bireysel farklılıklara sahip öğrencilerin bulunduğu bilinen bir gerçektir. Öğrenciler genetik yapı, hazır bulunuşluk, ilgi, zekâ türleri, öğrenme stilleri ve yetenekleri gibi birçok açıdan ... -
Müzik öğretmeni adaylarının öz yeterlik inançlarının ve mesleğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-08)Öğretmen adaylarının öz yeterlik inancı ve mesleğe yönelik tutumları onların akademik ve mesleki hayatları açısından önem arz etmektedir. Bu bağlamda müzik öğretmeni adaylarının sahip olacakları öz yeterlik inancı ve mesleğe ... -
Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal kaygıları ile benlik saygısı, anne-baba tutumları, mükemmeliyetçilik özellikleri arasındaki ilişki
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-08)Ön ergenlikte başlayan ve yaygın bir durum olan sosyal kaygıyı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinde sosyal kaygı ile benlik saygısı, algılanan ...