Orta öğretim müzik öğretmenlerinin özel müzik öğretim yöntemlerini kullanmalarına ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaokullarda çalışan müzik öğretmenlerinin derslerinde özel müzik öğretim yöntemlerini kullanıp kullanmadıklarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmada, müzik öğretmenlerine Suzuki, Dalcroze, Kodaly, Orff, Genel, Karma notalamalı, Harflerle, Renklerle, Aralıklamalı, Grafik notalamalı, Hecelerle ve rakamlarla, Grafiklemeli, Beden diliyle müzik öğretim yöntemlerini bilip bilmedikleri ve bu yöntemleri derslerinde kullanıp kullanmadıklarına yönelik 14 tane açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırmada veriler nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniğiyle yapılmış ancak aynı sorular yarı yapılandırılmış anket formuna dönüştürülerek çalışmanın daha güvenilir ve geçerli olmasını sağlamak amaçlı farklı illerde çalışan müzik öğretmenlerine de gönderilmiştir. Daha sonra müzik öğretmenleri tarafından cevaplanan anketler ve yüz yüze yapılan görüşmeler nitel araştırma yöntemlerinden betimleme yoluyla analiz edilmiş ve yapılan analizlerde elde edilen veriler tablolar halinde sunulmuştur. Bu çalışma, ortaokul müzik eğitiminde özel müzik öğretim yöntemlerinin kullanılıp kullanılmadığını belirlemek ve varsa bu konu ile ilgili eksiklikleri tespit edebilmek açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın sonucunda, müzik öğretmenlerinin müzik derslerinin işlenişinde özel müzik öğretim yöntemlerini kullanmadıkları, bu yöntemlere kısa süreli olarak yer verdikleri, kazanımlara yönelik etkinlikleri uygulamada bu yöntemleri kullanmaya çalıştıkları, müzik öğretmenlerinin bu yöntemleri ders saatinin yetersiz olması ve yöntemlerle ilgili yeterli bilgi sahibi olmadıklarından dolayı kullanamadıkları, müzik öğretmenlerinin özel müzik öğretim yöntemleri ile ilgili eğitim almak istedikleri bilgisine ulaşılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müzik Öğretmeni Görüşleri, Özel Müzik Öğretim Yöntemleri. The aim of this study is to reveal the views whether music teachers working in secondary education use special education methods in their courses or not. In this study, by examining the music curriculum, teachers are asked 14 open ended questions about whether they know and use the methods, Dalcroze, Kodaly, Orff, General nota, Karma nota, letters and numbers, teaching music with color, spacing of music teaching, graphic nota up music education, music education with syllables with and figures, Graphics music teaching, the body percussion in their courses. Interviews, as well as made face-to-face, are sent to music teachers living in different cities to ensure to be more dependable and valid by converting the same questions into a semi-structured questionnaire. Then the questionaries which were answered by teachers from different cities and interviews which were made face to face were analyzed through descriptin method of qualitative research methods and the data obtained in the analysis were presented as charts. This study aims to determine whether private music teaching methods in secondary music education are used or not and determine the deficiencies if there are. As a result of research,it's concluded that music teachers don't use special music teaching methods while teaching a music lesson, they include these methods for a short time, try to use thesemthods in practicing learning outcome oriented activities, music teachers are incapable of using these methods due to inadequate lesson period and lack of enough information about the methods, music teachers want to have education about special music teaching methods.Keywords: Music Education, Music Teachers View, Special Music Teaching Methods.
Collections