TOROS ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 474
-
Müzik öğretmenlerinin portre değerlere yönelik algılarının çeşitli değişkenlere dayalı olarak incelenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-02-26)Bu çalışma, müzik öğretmenlerinin değer kavramı hakkındaki inanç ve tutumlarını tespit etmek, günümüz çocuklarına kazandırılması gereken değerlerin hangileri olduğunu ve bu değerlerin ailede ve okulda nasıl kazandırılabileceğine ... -
Tarih öğretmenlerinin kimlik ve aidiyet kavramlarına ilişkin görüşleri
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-10-14)Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de temel eğitim amaçlarından biri milli kimlik oluşturmaktır. Lise ders programında milli kimliğin oluşturulmasında en etkili derslerden birisi tarih dersleridir. Bu nedenle tarih ... -
Evli bireylerin öznel iyi oluş düzeyleri ile mizah tarzları, temel psikolojik ihtiyaçların doyumu ve evlilik uyumu arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-12-20)Evliliğin sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlamak ve boşanmaları önlemek için, bireylerin mutluluğunu ele alan `öznel iyi oluş` ve öznel iyi oluşu etkileyen faktörlerin araştırılmasına yönelik yapılan çalışmaların ... -
LGBT bireylerin yalnızlık, yaşam memnuniyeti ve sosyal uyum düzeylerinin incelenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-02-19)Bu araştırmanın amacı lezbiyen, gey, biseksüel ve transseksüel [LGBT] bireylerin yalnızlık, yaşam memnuniyeti ve sosyal uyum düzeylerini belirlemektir. Araştırmada aynı zamanda LGBT bireylerin yalnızlık, yaşam memnuniyeti ... -
Sağlıklı besinler konusuna yönelik tahmin-gözlem-açıklama çalışma yapraklarının geliştirilmesi ve uygulanması
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-01-15)Gelişen teknoloji ile beslenme alternatiflerinin artması sonucu koruyucu katkı maddesi içeren gıdalar kişilerin hayatlarında önemli derecede yer teşkil etmeye başlamıştır. Bu tarz beslenme çeşitli sağlık sorunlarını ... -
Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi: (Karadeniz bölgesi örneği)
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-12-18)Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı derslerine özgü tükenmişlik düzeylerinin incelenmesinin amaçlandığı bu çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Samsun 19 Mayıs Üniversitesi ve Giresun Üniversitesi' nin eğitim ... -
Çok yönlü gelişimsel matematik öğretimi uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerin gelişimine etkisi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-08-06)Öğretim programları artık sadece akademik başarıya odaklanmak yerine beceri kazandırmayı hedefleyen bir yapıda hazırlanmaktadır. Öğrencilerin matematik öğrenirken geliştirebilmeleri beklenen beceriler vardır. Bu becerileri ... -
Kimya öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesi ve sürecin değerlendirilmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-12-04)Öğretmenlik mesleğini diğer mesleklerden ayıran en önemli özelliği; toplumdaki bireylerin yetişmesinde rol oynamasıdır. Bu nedenle geleceğe ışık tutacak gençler yetiştirebilmeleri için öğretmen adaylarının etkili bir ... -
Ortaokul 6. sınıf `Yurdumuzdaki başlıca müzik türlerini ayırt eder` kazanımının işbirlikli öğrenme yaklaşımı ile öğretilmesine dönük bir çalışma
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-09-09)Bu çalışmada işbirlikli öğrenme yaklaşımının müzik dersindeki kullanımına yönelik bir uygulama yapılmıştır. Çalışmanın temel amacı, örgün temel müzik eğitimi öğretim programındaki belirli bir kazanımı oluşturmada işbirlikli ... -
Tarih öğretmenlerinin tarihsel empatiyle ilgili bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-01-16)Eğitimde, geçmiş yıllardan günümüze kadar yapılan araştırmalar, bireylerin daha üst düzeyde kazanımı gerçekleştirmesini amaçlamaktadır. Tarih dersi öğretim programında da yer alan amaçlar, öğrencilere kazandırılması istenen ... -
Artırılmış gerçeklik uygulamalarının bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde öğrenme süreçlerine etkisi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-09-18)Artırılmış gerçeklik teknolojisinin tıp, mühendislik, eğitim, otomotiv, robotik, havacılık endüstrisi, pazarlama ve benzeri birçok alanda yaygın biçimde kullanılan ve hızla gelişen bir teknoloji olduğu gayet açıktır (Klimova, ... -
Ortaokul öğrencilerine yönelik elektronik görsel sözlük geliştirme: Tasarım tabanlı bir araştırma (5.sınıf örneği)
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-02-17)Araştırmanın amacı, ortaokul 5. sınıf öğrencilerine yönelik elektronik görsel sözlük tasarımının geliştirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Türkçe ders kitabından seçilen sözcükleri içeren bir görsel sözlüğün tasarlanması, ... -
Sosyal bilgiler eğitiminde mekânsal teknolojilere dayalı öğretim uygulamalarının öğrencilerin mekânsal düşünme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-10-14)Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersinde mekânsal teknolojilere dayalı öğretim uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin mekânsal düşünme becerisine ve akademik başarısına etkisini belirlemektir.Araştırmada yöntem ... -
Bilgisayarsız ortamda bilgisayar bilimi öğretiminde yansıtıcı düşünme etkinliklerinin bilgi işlemsel düşünme becerileri geliştirmede etkisi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-08-22)Günümüzde çocukların kodlama kavramlarını geleneksel kodlama ortamlarında öğrenmelerinin zor olabileceği düşünülerek küçük yaşlar için bilgisayarsız ortamlar kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışma, ortaokul 5. Sınıf ... -
Elit sporcuların branş seçiminde beden eğitimi öğretmeninin etkisi (Artvin, Rize, Trabzon illeri örneği)
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-10-27)Bu araştırma; elit sporcuların, ilgilendikleri spor branşlarını seçerken, beden eğitimi öğretmenlerinin etki düzeyini araştırmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini Artvin, Rize ve Trabzon illerinde faaliyet gösteren ... -
Programlama öğretimine yönelik video destekli çevrimiçi bir öğrenme ortamının tasarımı ve değerlendirilmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-11-25)Dijital teknolojilerin yaygınlaşmasıyla birlikte öğrenme-öğretme sürecindeki paydaşların rollerinin değiştiği, klasik yüz yüze iletişimden çevrimiçi iletişime doğru bir geçiş yaşandığı görülmektedir. Öğrenci-öğretici ... -
Eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunlarına yönelik araştırmaların incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-12-23)Bu araştırmada, eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunlarına yönelik araştırmalara ilişkin mevcut durumu, 2000-2016 yılları arasında yapılan araştırma sonuçlarından yola çıkarak meta-sentez yöntemi ile incelenmek amaçlanmıştır. ... -
Tarih öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi (Gümüşhane ili örneği)
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-11-19)Bu çalışmanın amacı, lise tarih öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik görüşlerinin belirlenip değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda tarih öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme ... -
Takım sporlarındaki lise öğrencilerinin maksimal aerobik hızlarının karşılaştırılması ve optimal antrenman yüklerinin araştırılması
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-06-04)Bu araştırmanın amacı, takım sporları yapan lise öğrencilerinin maksimal aerobik hız değerlerini bazı değişkenlere göre incelenmesi ve bu değerlerin takım sporları arasındaki ilişkisinin belirlemektir. Nicel araştırma ... -
Ortaokul öğrencileri için geliştirilen Biyo-Modül adlı rehber kaynağın akademik başarı ve düşünme becerileri üzerindeki etkisinin belirlenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-12-02)Yaşanılan yüzyılda sürekli ve dinamik bir değişim sürecinin varlığı söz konusudur. Bu değişim sosyal, si¬yasal, kültürel, ekonomik anlamda kendini göstermektedir. Toplumda yaşanılan değişimlerden etkilenen bir alan da ...