Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi: (Karadeniz bölgesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı derslerine özgü tükenmişlik düzeylerinin incelenmesinin amaçlandığı bu çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Samsun 19 Mayıs Üniversitesi ve Giresun Üniversitesi' nin eğitim fakültelerinde 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenimini sürdüren 187 müzik öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma betimsel araştırma yöntemlerinden tarama (survey) modeli ile yapılmıştır. Ayrıca, araştırmadaki veriler daha önce Girgin (2015) tarafından geliştirilen, güvenirlik ve geçerliği yapılmış 37 sorudan oluşan `bireysel çalgı tükenmişlik ölçeği` ile toplanmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22,0 programı kullanılarak betimsel analiz yöntemi ile analiz edilip sonuçlandırılmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmeni adaylarının çoğunluğunu kız öğrenciler oluştururken araştırmada mezun olunan lise, cinsiyet, ek bir işte çalışma, aylık harçlık miktarı, bireysel çalgı, barınma, akademik not ortalaması, haftalık ders saati değişkenlerine göre bireysel çalgı dersi tükenmişlik durumu arasında anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak bireysel çalgı dersi tükenmişliklerinin sınıf değişkeni açısından grup ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Bu farklılığın neden kaynaklandığının belirlenmesi için yapılan analizde 3. sınıf müzik öğretmeni adaylarının tükenmişlik puanları 1. sınıf müzik öğretmeni adaylarının tükenmişlik puanlarından yüksek bulunmuştur. 4. sınıf müzik öğretmeni adaylarının tükenmişlik puanları, 1. sınıf müzik öğretmeni adaylarının tükenmişlik puanlarından yüksek bulunmuştur. 3. sınıf müzik öğretmeni adaylarının da tükenmişlik puanları, 2. sınıf müzik öğretmeni adaylarının tükenmişlik puanlarından yüksek bulunmuştur. Bu da demek oluyor ki okunulan sınıf derecesi arttıkça öğrencilerin tükenmişlik düzeyleri de artış göstermektedir.Araştırmada kullanılan ve Girgin (2015) tarafından geliştirilen ölçek tarafımızca ilk kez uygulanmıştır. Araştırmanın bütününde müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersi tükenmişlik düzeylerinde anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmada kullanılan ölçeğin daha farklı çalışmalarda da kullanılması ve bu araştırma sonuçları ile karşılaştırılması, benzer araştırmaların ilerleyen yıllarda, daha çeşitli açılardan veya daha detaylı ölçeklerle farklı üniversitelerde veya Türkiye genelinde uygulanabileceği gibi önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study was to investigate the burnout levels of music teacher candidates for individual instrument classes. The study was carried out in the educational faculties of Trabzon University, Samsun 19 Mayıs University and Giresun University. The research was carried out with a survey model of descriptive research methods. In addition, the data in the study were collected with an `individual instrument burnout scale` ve which consisted of 37 questions which were developed by Girgin (2015) and which were validated and validated The data were analyzed by using descriptive analysis method using SPSS (Statistical Package for Social Sciences for Windows 22.0) program. As a result of the study, while the majority of female music teachers were female students, it was concluded that there was no significant difference between high school, gender, additional work, monthly allowance amount, individual instrument, shelter, academic grade point average, weekly course hours and individual instrument lesson burnout status. However, it was concluded that there was a significant difference between the group means of the individual instrument lesson burnout class variables. In the analysis conducted to determine the reason for this difference, burnout scores of 3rd grade music teacher candidates were found higher than the burnout scores of 1st grade music teacher candidates. Burnout scores of 4th grade music teacher candidates were found to be higher than the burnout scores of 1st grade music teacher candidates. Burnout scores of 3rd grade music teacher candidates were found to be higher than burnout scores of 2nd grade music teacher candidates. This means that as the grade of the class increases, the burnout levels of the students increase. In the whole study, it was concluded that music teacher candidates did not have a significant difference in the level of burnout. In addition, the scale used in the study was implemented for the first time by Girgin (2015) except for scale development. The use in more different scale of operation used in the research of the study and comparison with the results of this research, in the later years of similar research, with more variety of angles or more detailed scale in different universities in Turkey or suggestions were made can be applied in general.
Collections