Ortaokul 6. sınıf `Yurdumuzdaki başlıca müzik türlerini ayırt eder` kazanımının işbirlikli öğrenme yaklaşımı ile öğretilmesine dönük bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada işbirlikli öğrenme yaklaşımının müzik dersindeki kullanımına yönelik bir uygulama yapılmıştır. Çalışmanın temel amacı, örgün temel müzik eğitimi öğretim programındaki belirli bir kazanımı oluşturmada işbirlikli öğrenme yaklaşımının etkinliğini test etmektir. Bu amaçtan hareketle `Ortaokul 6. Sınıf müzik öğretim programındaki 'Yurdumuzdaki Başlıca Müzik Türlerini Ayırt Eder' kazanımı çalışmanın odağına alınmıştır.Araştırmanın modeli; nicel veriler için `öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen` ve nitel veriler için de `içerik analizi` olarak desenlenmiştir. Belirlenen kazanım için araştırmacı tarafından düzey belirleme testi oluşturulmuştur. Gruplar belirlendikten sonra ön test, 6 hafta çalışıldıktan sonra da son test uygulanarak süreçler kayıt altına alınmıştır. Kontrol grubu ile yürütülen çalışmalar esnasında içerik, öğretmen tarafından düz anlatım, soru-cevap, dinleme-söyleme gibi klasik öğretim yöntemleri ile sunulmuştur. Deney grubu ile yürütülen çalışmada ise içerik işbirlikli öğretim yaklaşımının tekniklerinden biri olan jigsaw 1 (ayrılıp birleşme) tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Son test tamamlandıktan sonra bir görüş alma formu ile deney grubundaki öğrencilerin işbirlikli öğrenme yaklaşımına ve yapılan uygulamaya yönelik görüşleri elde edilmiştir.Yapılan uygulamalar ve ölçümler neticesinde ortaya çıkan sonuç, işbirlikli öğrenme yaklaşımı ile çalışma yapılan deney grubunun kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu yönündedir. Deney grubundaki öğrencilerin başarı puanları kontrol grubu öğrencilerinden daha yüksek düzeyde oluşmuştur. Buna göre işbirlikli öğrenme uygulamasının, çalışma grubu ve seçilen kazanım kapsamında etkili olduğu söylenilebilir. Deney grubundaki öğrencilerin çalışma sonrasında yapılan uygulamaya yönelik görüşleri ve buna bağlı olarak müzik dersine yönelik görüşleri de büyük çapta olumlu görüşlerdir. Bu bağlamda çalışmada, işbirlikli öğrenme yaklaşımının müzik eğitiminde daha yaygın olarak kullanılabilmesine dönük bir bakış açısının oluşması yönünde öneriler getirilmiştir. In this study, an application has been made for the use of cooperative learning approach in music course. The main objective of the study is to test the effectiveness of a cooperative learning approach in creating a specific achievement in the formal basic music education curriculum. Based on this aim, `the discovery of the main music genres in our country` which in the 6th grade music education program has been the focus of the study. The model of the study is designed as a pre-test posttest control group experimental design for quantitative data and content analysis for the qualitative data.A level determination test was established by the researcher for the determined gain. After the groups were determined, the pre-test and after the 6-week study, the final test was applied and the processes were recorded. During the studies carried out with the control group, the content is presented by the teacher with the classical teaching methods such as lecture, question-answer and listening-singing. In the study carried out with the experimental group, the content was carried out using jigsaw 1 technique which is one of the techniques of cooperative teaching approach. After the final test was completed, the opinions of the students in the experimental group about the cooperative learning approach and the practice were obtained through an interview form.The result of the applications and measurements is that the experimental group working with cooperative learning approach is more successful than the control group. The achievement scores of the students in the experimental group were higher than the control group students. Accordingly, it can be said that cooperative learning practice is effective within the scope of the study group and the selected acquisition. The opinions of the students in the experimental group regarding the practice after the study and the opinions related to the music lesson are also positive opinions. In this context, in the study, suggestions have been made for the formation of a cooperative learning approach to be used more widely in music education.
Collections